اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

گزارشی از نمایشگاه خودروی پاریس :

نمایشگاه بین المللی خودرو در پاریس با سر و صدا و هیجان بیشتری نسبت به دوره پیشین آن آغاز شد .

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرخودرو، "پاریس موتور شو" که قدیمی ترین نمایشگاه اتومبیل دنیا محسوب می شود نشانه واضحی از بازگشت صنایع خودروسازی جهان به روزهای رونق است .

کمپانی های خودروسازی ویژه و درشت دنیا با برنامه های ویژه ای راهی پاریس شده و هر یک سعی دارند فناوری های جدی و پیشرفتهای اخبار خود را در معرض دید رسانه ها قرار دهند.

در دومین روز از نمایشگاه پاریس که فعلاً به رسانه ها و خبرنگاران اختصاص دارد حضور نیکلاسارکوزی رئیس جمهور فرانسه یکی از مهمترین اتفاقات بود.

سارکوزی دیروز دوری در نمایشگاه زد و در سالن مخصوص خودروهای فرانسوی اقامت کوتاهی داشت.

الکتریکی ها و کانسپت ها

نمایشگاه پاریس نشانه روشنی بر این مدعاست که صنایع خودروسازی با سرعت هر چه بیشتر به سوی تولید خودروهای هیبریدی و برقی پیش می رود.

حضور پرشمار خودروهای کاملاً جدید و تازه وارد و کانسپت های الکتریکی آینده نشان می دهد که مهندسان و طراحان در حال انجام پروژه تغییر ذائقه مشتریان آینده هستند.

خودروسازان فرانسوی بیشترین تلاش و کوشش را در این میان از خودنشان داده و ایده های جذاب خود را به بهترین شکل به نمایش گذاشته اند.

به طور مثال کانسپت جدید کمپانی رنو به نام «ده زیر» (Dezir) با رنگ رخ تماشایی و خطوط فوق العاده از این جمله است. ده زیر یکی از اولین پروژه های «فان دن اکر » سر طراح جدید رنو است.

به گزارش خبرخودرو ، سیتروئن نیز با معرفی کانسپت DS4 و لوگوست که دو اتومبیل با کارکرد متفاوت و دگرگون هستند نظر بسیاری را به خود جلب کرده است. رنو البته مدل کانسپت قدیمی زوئه (Zoe) را هم به شکل یک اتومبیل الکتریکی در آورده و ظاهراً قصد معرفی آن را دارد. علاوه بر این مدل عجیب و غریب ، توئیزی هم یک نمونه الکتریکی شهری کوچک است که طرحی آوانگارد و متفاوت دارد.

کمپانی پژو هم با عرضه یک اس یو وی کوچک به نام HR1 نشان داد که ایده های تازه ای در این زمینه دارد. از دیگر کانسپت هایی که در نمایشگاه پاریس توانسته اند نظرها را به سوی خود جلب کنند باید به جگوار C-X75 و کیا پاپ نیز نام برد که البته از نظر طراحی و عملکرد کاملاً با هم متفاوتند.

در نمایشگاه پاریس عرضه دو مدل ویژه از سوی کمپانی های مرسدس بنز و بی ام و نیز بسیار جالب توجه است. مرسدس بنز نسل جدید از کلاس CLS را عرضه کرده و بی ام و نیز چهره جدید بیام و سری 6 را عرضه کرده است. این دو خودروی جدید کاملاً با روح جدید طراحی در دو کمپانی هماهنگ هستند.

از دیگر کانسپت های شگفت انگیز نمایشگاه پاریس باید به لامبورگینی «سستو» اشاره کرد که یک خودروی عجیب و غریب با خطوط آشنا و تیز کمپانی ایتالیایی است .

لامبورگیینی سستو همانقدر شگفت انگیز بود که مدل جدید لوتوس الیز . لوتوس با معرفی پنج مدل جدید نشان داد که نقشه های بزرگی برای بازگشت به بازار جهانی در سر دارد.

نمایشگاه پاریس تا چند روز آینده به روی بینندگان باز خواهد بود و خبرهای جدیدی نز در راه است .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد