اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

هرگونه تغییر در لامپ خودرو ممنوع است

رییس اداره مکانیک خودرو سازمان صنعتی استاندارد ایران چراغ های زنون خودروها را بسیار خطرناک اعلام و گفت: بحث ممنوعیت و جلوگیری از بکاربردن لامپ های زنون در خودروها مدتی است که در سازمان استاندارد مطرح است.

علیرضا نورافکن در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو گفت: در این چراغ ها رنگها تغییر می کند برای مثال رنگ قرمز ،سبز می شود و به علت اینکه سرعت رانندگان بالاست،رانندگان در تشخیص رنگها دچار مشکل می شوند و برای تشخیص دقیق این رنگها زمان بسیاری طول می کشد و همچنین از طرف دیگر اشعه ماورا بنفش آن به چشم وزاویه دید رانندگان مقابل آسیب می زند.

وی افزود:بنابراین رانندگان عقب خودروهایی که از چراغ زنون استفاده می کنند به دلیل این مسئله تابلوهای راهنمایی و رانندگی را به درستی نمی بینند و به عمق دید راننده مقابل نیز آسیب می زند و راننده مقابل برای مدت محدودی دید خود را از دست می دهد.

وی تصریح کرد:در خصوص کاربرد چراغ زنون در خودروها بر روی فروشگاههای لوازم یدکی کنترلی صورت نمی گیرد و رانندگان به راحتی از این چراغها استفاده می کنند و در معاینه فنی نیز از این چراغها ایرادی گرفته نمی شود.

نورافکن افزود:پلیس باید با رانندگانی که از این لامپها استفاده می کند وهمچنین برای بخشی از چراغهای خود تزئیناتی می گذارند، برای مثال چراغهای خودرو سمند به دلیلی که بزرگ هستند رانندگان آنها، به تزیین آن می پردازند وبرای همین باید این موارد کنترل شود تا این رفتارها در جامعه اپیدمی نشود.

وی در پایان گفت:هر چراغی برای یک خودرو طراحی شده است و هرگونه تغییر در لامپ و جابجایی آن ممنوع است زیرا این اعمال به نوعی خارج کردن خودروها از استاندارد اولیه آنهاست وهرگونه تغییری باید تا به حالت استاندارد درآمدن خودرو باید متوقف شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد