تسلا شرکت تولید کننده خودروهای اسپرت برقی اولین نمایشگاه آسیایی خود را در مجاورت شهر توکیو افتتاح کرد .
به گزارش خبرخودرو، با این حال با توجه به فروش 1400 دستگاهی محصولات این شرکت ، نمی توان انتظار تولید انبوه آن را در سطح جهانی داشت.
گفتنی است یکی از دلایل توجه تسلا به ژاپن عدم پرداخت مالیات توسط خودروهای برقی در این کشور است و دولت یک چهارم هزینه خرید این خودروها را پرداخت می کند.
گفتنی است دو شرکت ژاپنی تویوتا و پاناسونیک از شرکای بزگ تسلا محسوب می شوند .
هم اکنون بزرگترین مشکل تسلا در ژاپن تعداد کم ایستگاههای شارژ خودرو و حضور رقبایی چون iMiEV میتسوبیشی و لیف نیسان می باشد.