اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اولین اتوبوس هیبرید داخلی به زودی عرضه می شود

مدیرکل دفتر صنایع ماشین سازی و نیرو محرکه وزارت صنایع و معادن در خصوص لزوم تولید خودروهایی با سوخت پاک در کشور ، گفت : با همکاری مرکز علمی فن آوری نهاد ریاست جمهوری تفاهم نامه ای در ارتباط با تولید خودروهای هیبرید در کشور به امضاء رسیده است .

محسن صالحی نیا در ادامه گفتگو با خبر نگار خبر خودرو ضمن اعلام مطلب فوق افزود : توسعه تولید خودروهایی با سوخت پاک مورد حمایت وزارت صنایع بوده و از آن حمایت می کند .

وی با بیان اینکه تاکنون چند شرکت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در تولید خودروهای هیبرید در کشور اعلام آمادگی کرده اند تصریح کرد : پیشنهادات در گروه تبدیل خودروهای موجود به هیبرید و یا ایجاد برند مشخص در تولید خودرو هیبرید به این وزارت خانه رسیده است که درحال بررسی آنها هستیم .

صالحی نیا در ادامه خاطر نشان ساخت : بدلیل اختلاف قیمت خودروهای هیبرید نسبت به خودروهای بنزینی ، وزارت صنایع و معادن در حال بررسی شیوه های حمایتی و اعمال تعرفه بر این نوع خودرو است که باید قطعا روشی اتخاذ شود که برای تولید کننده داخلی تولید این نوع خودرو ایجاد انگیزه نماید .

وی با اشاره به اینکه روشهای کلی حمایت از این طرح مورد بررسی قرار گرفته است ، افزود : قطعا با حمایت از تولید این نوع خودرو باید تکنولوژی خاص آن نیز وارد کشور شود که این امر بدلیل تازگی و گستردگی نیازمند حمایت از سوی دولت است .

صالحی نیا با تاکید بر توجه خاص وزارت صنایع به بحث تولید اتوبوسهای شهری هیبرید گفت : نمونه ای از اتوبوسهای هیبریدی شهری در شرکت ایران خودرو دیزل طراحی و مراحل پایانی تولید خود را می گذراند که پس از انجام تست های لازم و تایید ، تولید انبوه آن را مد نظر قرار خواهیم داد .

وی با اشاره به تدوین برنامه ای در وزارت صنایع برای تولید اتوبوسهای شهری هیبرید افزود : تولید و توسعه اتوبوسهای هیبریدی شهری نیازمند همکاری وزارت کشور وشهرداری است .

صالحی نیا با بیان اینکه با برآوردهای انجام شده از سوی بخشهای متقاضی و با توجه به کاهش مصرف سوخت ، تولید خودروهای هیبریدی میتواند دارای صرفه اقتصادی باشد ، گفت : تلاش وزارت صنایع بر آنست تا با حمایتهایی که از تولید این نوع خودرو بعمل میاورد قیمت تمام شده خودرو هیبریدی برای مصرف کنندگان مقرون یه صرفه باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد