اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تولید خودروهای شخصی در کشور محدود شود !!

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با وضعیت حمل ونقل عمومی درون شهری گفت : نمی دانم آیاخودروسازان از اینکه احتیاج مردم به خودروهای شخصی کمتر شود خوشحال می شوند یا خیر ؟ این سؤال همواره در ذهن بنده وجود داشته که آیا خودروساران تولیدات خود را در جهتی تنظیم کرده اند که به تولید خودروهای همگانی منجر شود؟

حداد عادل در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرخودرو افزود : همیشه اذعان داشته ام تا زمانی که تولید خودروی شخصی تشویق می شود و روزانه چندین هزار خودروی شخصی وارد خیابان ها می شوند ،هیچ امیدی به اصلاح وضعیت رفت و آمد در خیابانها و حل مشکل آلودگی شهر تهران نیست .

رئیس کمیسیون فرهنگی در ادامه تصریح کرد : با توجه به اینکه گسترش حمل و نقل عمومی نیازمند فضای مناسب است ، نمی توانیم به خیابانها اتوبوس وارد کنیم اما خیابانها از قبل پر از ماشین های شخصی شده باشد مسلماً در این حالت تزریق خودروهای عمومی فایده ای ندارد لذا باید برای خلوت کردن خیابانها در درجه اول این موضوع را در نظر داشته باشیم که برای وارد شدن اتومبیل شخصی به خیابانها حدی را قائل باشیم .

عادل در ادامه با اشاره به محدود کردن تولید خودروهای شخصی در کشور گفت : زمانی که تولید خودروهای شخصی بی حساب انجام می پذیرد و به هر قیمتی مشتریان آن را خریداری می کنند قطعاً مانع گسترش حمل و نقل عمومی خواهد بود .

وی در ادامه افزود : باید برای حل مشکل ترافیک و کاهش آلودگی هوا ، در درون کارخانه های خودروسازی بدنبال مشکل باشیم. به اعتقاد بنده تولید خودروهای شخصی مانع گسترش حمل و نقل عمومی می باشد .

حداد عادل در خاتمه با اشاره به اینکه تولید خودروهای شخصی مانع گسترش حمل و نقل عمومی خواهد شد خاطرنشان کرد : گسترش مترو در کاهش آلودگی شهر تهران بسیار تاثیر گذار خواهد بود ولی چنانچه تمام خیابانهای سطح شهر تهران مملو از مترو و بزرگراه باشد باز هم با تولید بی حساب خودروی شخصی و ورود آن در سطح شهر با مشکل مواجه خواهیم بود .

نظرات 1 + ارسال نظر
فرنام چهارشنبه 10 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:40 ق.ظ

این آقا بار این فکرش برای توی موزه خوبه . آقای عزیز شما باید قانون وضع کنید که استاندارد و آلودگی پایین بیاید و با این تکنولوژی پایین دیگر هیچ ماشینی امکان تولید در ایران ندارد جز مزدا ۳ خود به خود تولید پایین می اید شما باید عمر خودرو را از ۳۰ سال مانند همان کشورهایی که اختراع کردند خودرو را به ۵ سال برسانید تا خود به خود خودرو های دود زا و ژر مصرف از رده خارج بشوند یک انسان بعد ۳۰ سال داغون میشه یک قوطی حلبی چطور ۳۰ سال عمر دارد مالیات را ژایین بیاورید واردات را آزاد کنید خودرو سازان ما توی استاندارد آلایندگی یورو ۲ مانده اند استاندارد یورو ۵ را اجرا کنید و اجباری هیچ خودرو ساز داخلی نمی تواند این استاندارد را پاس کند فقط مزدا ۳ بهمن خودرو به جای اینکه مزدا ۳ را به مردم ۴۰ میلیون بدهید به همان قیمت خودش ۱۵ میلیون بدهید تا ببینید چطور مصرف پایین می آید و آلودگی کم می شود . نمیشه هم خدا را بخواهید هم خرما را . اگر دین ندارید جوان مرد باشیدو به مردم اینقدر جفا نکنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد