اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

ایران خودرو تنها شرکت استفاده کننده از باک های پلیمری در کشور

مدیر عامل شرکت اورند پلاستیک در ارتباط با اسقبال از باکهای پلیمری ساخت این شرکت در کشور گفت :شرکت ایران خودرو تنها شرکت تولید کننده داخلی است که برای خرید باکهای پلیمری از این شرکت با اورند پلاستیک قرار داد منعقد کرده است .

دکتر صمدی در ادامه گفتگو با خبر خودرو افزود : خودرو سازان برای ارتقاء سطح کیفی تولیدات خود نیازمند رعایت برخی استانداردها بوده و باید تغییراتی در سیستم بخار و سیستم خروج انواع گازهای خطرناک اعمال نمایند و این مهم تنها با رویکرد خودرو سازان به سوی استفاده از باکهای پلیمری محقق خواهد شد .

وی گفت: استفاده از باکهای پلیمری مولتی لیر و کنیستر های پیشرفته که قدرت جذب بخارات بیشتری دارند قطعا میزان آلایندگی خودرو ها را خواهد کاست.

دکتر صمدی با اشاره به عدم توجه دولت به استفاده از باکهای پلیمری و کنیسترهای پیشرفته در تولیدات داخلی ، تصریح کرد : تجدید مهلت برای بکار گیری تجهیزات اینچنینی برای خودرو سازان باعث خواهد شد مردم هزینه گزافی را بدلیل آلایندگی های ناشی از احتراق نامناسب سوخت در خودروها بپردازند و نمونه بارز آن تعطیلاتی است که اخیرا بدلیل آلودگی بیش از حد تهران اعمال شد که ضررهای فراوانی را نیز برای دولت به همراه خواهد داشت .

مدیر عامل شرکت اورند پلاستیک با بیان اینکه ایران خودرو تنها خودرو ساز داخلی است که از باکهای پلیمری در تولید سواری پژو 405 بر اساس استاندارد یورو 2 استفاده می کند ، گفت : خودرو سازان بدلیل هزینه اولیه استفاده از این نوع باک ، متاسفانه از پذیرش استفاده از این نوع باک در تولیدات خود سرباز می زنند ، حال آنکه اگر دولت اجباری یرای این کار درنظر بگیرد قطعا استفاده از باکهای پلیمری در راستای کاهش آلودگی هوا تا حد قابل توجهی چاره ساز آلودگی هوای شهر تهران خواهد بود .

صمدی با اشاره به آمادگی خودرو سازی سایپا برای خرید باکهای پلیمری از شرکت اورند پلاستیک افزود : در حال حاضر قرار دادی در این رابطه به امضاء دو شرکت نرسیده است .

مدیر عامل شرکت اورند پلاستیک با تاکید بر این نکته که تاکنون دولت حمایتی از این بخش بعمل نیاورده است ،گفت : با وجود اینکه تولید این نوع باکها در سال 88 به تصویب رسیده اما تاکنون بازاری برای ارائه برای ما تعریف نشده است و این امر باعث شده این شرکت تنها با ظرفیت اسمی 15 درصد به فعالیت بپردازد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد