اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

ایین نامه حمایت از تولید خودروهای کم مصرف در انتظار اعلام نظر

معاون صنایع خودرویی ستاد مدیریت حمل ونقل وسوخت در خصوص تدوین آیین نامه ای برای حمایت از تولید و ورود خودروهای کم مصرف و هیبرید در این ستاد گفت : ستاد مدیریت و مصرف سوخت ، آئین نامه جامع تولید و ورود خودرو هیبرید به ناوگان حمل ونقل عمومی بر اساس میزان مصرف سوخت را تدوین و به وزارت صنایع ارسال کرده است .

حسین هاشمی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود : در آئین نامه مذکور نحوه حمایت از تولید و ورود خودروهای هیبریدی و کم مصرف نیز پیش بینی شده که این امر علاوه بر کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبرید و کم مصرف ، شامل کاهش تعرفه قطعات این نوع خودرو نیز میشود.

به گفته ویبا اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گرایش خودرو سازان به تولید خودروهای هیبرید و کم مصرف افزایش خواهد یافت که این آئین نامه روند ورود وتولید این نوع خودروها به کشور را تسریع می کند .

هاشمی در ارتباط با زمان اجرای آئین نامه یاد شده که به منظور بررسی به وزارت صنایع ارائه شده گفت: با گذشت دو ماه از ارسالآیین نامه حمایت از تولید خودروهای کم مصرف به وزارت صنایع ، تاکنون این وزارتخانه پاسخی در این باره به ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت ارسال نکرده است که در صورتاعلام نظر وزارت صنایع ، آئین نامه مذکور در اسرع وقت به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد