اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

sQuba اولین خودروی آبی جهان

ترجمه از عرفان محمدی 

 

sQuba اولین خودرویی در جهان می باشد که به طور کامل قابلیت حرکت در زیر آب را دارا می باشد.در واقع ایده ی اولیه این خودرو زمانی در ذهن رئیس شرکت سازنده نقش بست که او در حال دیدن فیلم جیمزباند بود.زمانی که او ماشین خیالی که زیر آب در حرکت بود را دید به فکر فرو رفت او می گوید : " برای سه دهه من تلاش کردم تا بفهمم که چگونه می توان خودرویی طراحی کرد که در زیر آب حرکت کند . و حالا ما شاهد این هستیم که این رویا به حقیقت پیوسته است."

این خودرو می تواند در زیر آب تنفس و حرکت کند درست شبیه یک زیردریایی. با آن می توانید به یک سفر دریایی بروید و در عمق آب از مناظر زیر آب دیدن کنید. 

از ویژگی های این خودرو باید به طراحی زیبا و خاص آن اشاره کرد.این خودرو بدون سقف می باشد.البته چندین دلیل خوب برای طراحی این ماشین بدون سقف وجود دارد.

اولین دلیل برای طراحی باز این خودرو ایمنی آن می باشد. زمانی که یک خودرو محصور به داخل آب فرو رود آب فشار زیادی را به اطراف خودرو وارد آورده و در واقع سرنشینان در خودرو حبس خواهند شد.دلیل دیگر آن داشتن خاصیت شناوری می باشد.خودروی بسته غیر قابل نفوذ می باشد و زمانی که در آب فرو می رود هوای موجود در آن مثل حبابی در میان خودرو عمل خواهد کرد و سبکی خودرو را افزایش می دهد. برای خنثی کردن این سبکی و شناور شدن خودرو ،Rinspeed مجبور شد که وزن خودرو را به بیش از 2 تن افزایش دهد.

برای رفتن به زیر آب بهتر است سرنشینان خودرو لباسهای خود را تعویض کنند اما خودرو نیاز به هیچ تغییری ندارد چون در واقع درون ماشین چیزی وجود ندارد که نگران آن باشید.صندلی ها با نوع خاصی از الیاف درست شده اند که از خاصیت مویینگی برای طولانی تر شدن زمان خیس شدن استفاده می کنند همچنین این الیاف در اثر خیس شدن هیچ گونه اضافه وزنی نخواهند داشت. شرکت VDO طراحی داشبورد این خودرو را بر عهده داشته است.داشبورد این خودرو تمام آلومینیم می باشد و از لوازم الکترونیکی موجود در آن تا عمق 10 متری محافظت می کند. تمام کلیدهای کنترلی در داخل کابین با یک لایه پلاستیکی محافظت می شود.و طوری طراحی شده است که راننده با دستکش غواصی هم راحت بتواند آنها را دستکاری کند. تمام صفحات و قسمت های مختلف خودرو غیرقابل نفوذ به وسیله آب شور می باشد بنابراین راننده می تواند در تمامی آبها از جمله اقیانوس دریاچه و رودخانه ها رانندگی کند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد