اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

خودروهای دیزلی ، نیازمند سوخت مناسب

مشاور انجمن خودروسازان با بیان این مطلب که ورود و تولید خودروهای دیزلی نیازمند سوخت مناسب است گفت:در حال حاضر گازوییل تولیدی در کشور از کیفیت پایینی برخوردار است و مصرف این سوخت باعث آسیب نازل ها و موتور خودروهای دیزلی با استانداردهای جهانی خواهد شد.

میرخانی رشتی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو گفت: تا زمانی که سوخت مناسب برای خودروهای با استاندارد های جهانی عرضه نشود ، تولید این نوع خودروها تاثیری بر کاهش آلودگی هوا نخواهد داشت

وی در خصوص تامین گازوییل استاندارد خودروهای دیزلی گفت: باید بودجه لازم در اختیار وزارت نقت قرار گیرد تا پالایشگاههای جدید ساخته شود و از آنجایی که متاسفانه مجلس بودجه لازم را در اختیار وزارت نفت قرار نداده است هنوز پالایشگاههای جدید ساخته نشده ودر نتیجه سوخت استاندارد در اختیار مردم قرار نگرفته است.

وی در خصوص تولید خودروهای دیزل در کشور گفت: به دلیل سوخت گازوییل غیر استاندارد در کشور از حدود 30سال گذشته تولید خودروهای دیزلی متوقف بود ولی هم اکنون با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها استفاده از گازوییل به صرفه تر است.

وی در پایان گفت:در صورتیکه سوخت غیر استاندارد در خودروها استفاده شود نه تنها آلایندگی کاسته نخواهد شد بلکه مصرف سوخت افزایش خواهد یافت.

.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد