اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

نسل سوم دوج به بازار می آید

بالاخره پس از یک‌سال «دورانگو» برای عرضه در سال 2011 در صف خط تولید دوج قرار گرفت و نماد جدید دوج را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرخودرو ، دوج دورانگو به لحاظ شاسی و زیربندی تا حد زیادی شبیه جیپ چروکی است.

طراحی بدنه دورانگو شکل کشیده‌تر جیپ گراند چروکی است که تا چند وقت دیگر به بازار عرضه می‌شود. شاید بتوان گفت این طراحی از شکل مرسدس کلاس‌های ML و GL عاریه گرفته شده است.

برخلاف طراحی جیپ چروکی که به منظور استفاده در جاده‌های خارج شهر و مناطق کوهستانی است در طراحی دورانگو بیشتر تمرکز روی حمل افراد در جاده‌های شهری است.

به همین دلیل و به خاطر شکل کشیده‌تر دورانگو 3 ردیف صندلی دارد در حالی که جیپ چروکی دارای 2 ردیف صندلی است. در جیپ چروکی توانایی حرکت در مناطق سخت ارتقا یافته، در حالی که در مدل دورانگو تاکید روی حمل بهتر افراد در شهر است.

پس از گرفتن مجوز در سال 2010 نسل سوم دوج دورانگو 13 سال پس از معرفی نمونه‌ای اولیه ظاهر می‌شود.

موتور استاندارد این خودرو اساسا موتور 3.6 لیتری Pentastar V-6 کرایسلر است.البته موتور Hemi V-8 نیز به عنوان آپشن در نظر گرفته شده است. سیستم محرک تمام چرخ‌ها نیز آپشن است اما شرکت دوج مشخص نکرده که دقیقا از چه نوع سیستمی به این منظور استفاده می‌کند.

قدرت یدک‌کش این خودرو با موتور V-6 6200پوند و با موتور V-8 7400پوند است که این میزان اندکی کمتر از مدل باری پیش از این است.

استیل ماشین کمی خشن و متناسب با اندازه آن است. عقب ماشین شباهت قابل توجهی با گراند چروکی دارد. جایی که چراغ‌های عقب به وسیله یک نوار کرومی به هم متصل شده‌اند. به نظر می‌رسد نمای داخلی هر دو ماشین هم شباهت زیادی به هم داشته باشد. قرار است در عقب اتومبیل همانند درهای جلو علامت یک قلعه (دا) حک شود.

اتومبیل به منظور برخورداری از قدرت بیشتر و صرفه اقتصادی دارای زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و سیستم جابه‌جایی متغیر است.

دورانگو قرار است دارای سیستم کروز کنترل انطباقی، کیسه هوای فول، سیستم نظارت در نقاط کور، هشدار برخورد با موانع جلو، استارت و ورود به ماشین بدون کلید و سیستم هدایت در حالت دنده عقب باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد