اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

نصب کاتالیست بر روی خودروها اجباری شود

به گزارش خبرخودرو، عضو انجمن قطعه سازان خودرو با انتقاد از برخی سازمانها در خصوص اجباری کردن برخی استانداردها وعدم اجباری خواندن استفاده از بعضی قطعات در خودرو گفت:استفاده ازبرخی قطعات در خودرو ضروری است و استفاده از یک قطعه کوچک می تواند جان میلیونها انسان را حفظ کند.

جوانروح در دامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: در ایران تنها پلیس ابزارهایی مانند کمربند ایمنی که عدم استفاده از آن برای راننده وسرنشینان خودرو احتمال خطر دارد را اجباری اعلام می کند و به استانداردهای دیگر که در سایر نقاط دنیا از ضروریات است اهمیت نمی دهد.

وی افزود: متاسفانه برای نصب کاتالیست بر روی خودروها هیچ اجباری از سوی پلیس وجود ندارد. چنانچه عدم نصب این قطعه نه تنها باعث خطر برای سرنشینان ، بلکه افرادی غیر از سرنشین خودرو می شود و باعث خواهد شد بسیاری از افراد جان خودرااز دست دهند.

وی تصریح کرد:قطعه کاتالیست هزینه بسیار کمی دارد و هزینه گمرکی آن نیز بسیار پایین است و ودر صورتیکه مقایسه ای بین خودروهایی که در آنها کاتالیست نصب است با خودروهای فاقد این قطعه انجام شود ، شاهد کاهش آلایندگی های بسیاری خواهیم بود.

جوانروح در پایان گفت:بنابراین سازمانهای متولی، این آلایندگی را با عدم پرداخت 100دلار قانونمند کرده اند در حالیکه به راحتی پلیس و سازمان استاندارد می تواند از ورود خودروهای فاقد این قطعه جلوگیری کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد