اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

رونمایی از سمند فرمان برقی با کنترل هوشمند

از خودروی سمند فرمان برقی با کنترل هوشمند ساخت داخل، درمحل وزارت صنایع و معادن رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، معاون برنامه ریزی، توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن در این مراسم با اشاره به قابلیت های ویژه این نوع فرمان خودرو از جمله کنترل بیشتر و مصرف انرژی کمتر گفت: سیستم فرمان برقی کاهش قابل ملاحظه ای را به لحاظ مصرف سوخت و کاهش میزان آلایندگی خودرو در پی دارد و در عین حال پایه ای برای توسعه سایر سیستمهای قابل نصب به روزو مدرن بر روی خودرو ها به ویژه هیبریدی به شمار می رود.

محسن حاتم افزود: در این نوع فرمان می توان درجه کمک را تعریف کرد و در سرعتهای بالا که نیازی به کمک مدار هیدرولیکی برقی نیست می توان درجه را کاهش داد و در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

وی تصریح کرد: فرمان برقی همچنین می تواند در کنترل و پایداری خودرو در سرعتهای بالا کمک کند و با استفاده از این فرمان درجه کمک در سرعتهای متفاوت تنظیم می شود.

در این مراسم همچنین رییس مرکز تحقیقات ایران خودرو گفت: زمانی که خودرو از نوع کاملا هیبرید و دو سوخته باشد این سیستم مورد نیاز است و زمانی که موتور بنزینی از مدار خارج می شود می تواند عملکرد فرمان خودرو را تضمین کند.

نیما مصلح خاطر نشان کرد: تولید این نوع فرمان بر روی پروژه های جدید و سایر محصولات ایران خودرو در حال پیگیری است و ظرف 2 سال آینده به تولید انبوه می رسد.

بر اساس این گزارش، این پروژه حاصل تلاش یک ساله محققین داخلی و فعالیت مشترک وزارت صنایع و معادن ، مرکز تحقیقات شرکت ایران خودرو ، دفتر همکاریهای فناوری ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری پردیس ، بخش خصوصی است و برخی محققان خارجی است.

ازمزایای این خودرو می توان به کاهش مصرف سوخت تا 3 درصد، کاهش وزن 5 تا 10 کیلوگرمی به دلیل کاهش اجزای مکانیکی و کاهش مقدار آلاینده های گوناگون و کاهش صدا به دلیل حذف پمپ هیدرولیک اشاره کرد.

همچنین مستقل بودن منبع انرژی محرکه سیستم فرمان از موتور و در نتیجه قابلیت کار در شرایط موتور خاموش ، به کار افتادن سیستم غیرالکتریکی در صورت قطع جریان برق خودرو و افزایش ایمنی به سبب لحاظ کردن سرعت درعملکرد فرمان از دیگر مزایای این نوع فرمان ذکر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد