اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

وجود حجم انبوه بدهی در مراکز تولید مبدل های کاتالیستی کشور

سالهاست که به کارگیری مبدل های کاتالیستی به خصوص کنیستر در تولید خودروها در جهان به صورت الزام درآمده که خوشبختانه با ورود این فن آوری به کشور خودروسازان داخلی به سمت استفاده از آن در تولیدات خود گام برداشتند .

مدیرعامل شرکت اورند پلاستیک به عنوان تنها تولید کننده مبدلهای کاتالیستی به ویژه تولید کنیستر در ایران با اشاره به رعایت استانداردهای روز جهانی درتولید کاتالیست در کشور اظهار داشت : استفاده از کنیستر در تولید خودروها حداقل تا 15 درصد باعث کاهش مصرف سوخت خواهد شد.

دکتر صمدی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود : با نصب این سیستم بر روی باک بنزین خودروها از هدر رفت بخارات بنزین تا حد قابل توجهی جلوگیری به عمل می آید و موتور خودرو نیز به خوبی تغذیه می شود.

وی با بیان اینکه این فن آوری حدود 40 سال پیش در جهان در تولید خودرو به کار گرفته شده است ، گفت : دلیل آنکه استفاده از کاتالیست ها در کشور تاکنون به طور گسترده انجام نشده و در 5 ماهه اخیر تنها 15 روز هوای پاک در کشور گزارش شده است قطعاً عدم توجه به اجبار استفاده از استاندارد و درتولیدات داخلی می تواند باشد .

دکتر صمدی با تأکید بر لزوم اجبار در ارتقاء استاندارد در تولیدات خودرو کشور ، افزود : در حالیکه استانداردهای روز جهان به سمت یورو 6 در حال حرکت اند تولید کنندگان داخلی ما به علت عدم وجود الزام ،استاندارد یورو 2 را در تولیدات خود لحاظ می کنند .

وی گفت : بر اساس اعلام دولت مقرر شده بود رعایت استاندارد یورو 4 طی سال جاری آغاز شود که متأسفانه آغاز رعایت استاندارد فوق به سال 91 موکول شد .

مدیرعامل شرکت تولیدکننده کاتالیستها در کشور با ابراز گلایه از کاهش تقاضا در استفاده از محصولات این شرکت تصریح کرد :تا زمانیکه رعایت استاندارد یورو 4 در تولید خودرو در کشور رعایت نشود استقبال از خرید باک های شش لایه تنها به تولیداتی اختصاص خواهد داشت که صادر خواهند شد .

صمدی با اشاره به توافق وزارت صنایع با این شرکت در زمینه سرمایه گذاری درتولید کنیستر استاندارد یورو 4 اظهار داشت : تغییر سیاستهای دولت موجب شده بازده شرکت تولیدکننده کنستر به شدت کاهش یابد و حجم انبوهی از بدهی به تولیدکنندگان در این بخش هجوم آورد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد