اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

جدول زمان بندی نصب ایربگ هنوز به موسسه استاندارد نرسیده است

رئیس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی در حالی از باقی بودن الزام نصب کیسه هوا سخن به میان می آورد که از سوی وزارت صنایع ومعادن جدول زمان بندی جدید برای نصب این وسیله ایمنی در خودرو در حال تدوین است . .

مهندس نظام الدین برزگری در گفتگو با خبر خودرو اظهار داشت : بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد نصب کیسه هوا بر روی کلیه خودروهای تولید داخل از فروردین ماه سال 90 اجباری خواهد بود ، اما در صورتیکه شورای مذکور نظر مساعد خود را نسبت به ارائه جدول زمان بندی اعلام کند قطعا موسسه استاندارد نیز آنرا خواهد پذیرفت

وی با بیان اینکه خودرو سازان کشور به نصب الزامی ایربگ اعتراض دارند ،تصریح کرد :وجود فضای تحریم و عدم منبع تامین کیسه هوای داخلی به میزان کافی از جمله دلایلی هستند که خودرو سازان برای دریافت فرصت به آنهااستناد می کنند .

به گفته برزگری موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی مجری سیاست گذاریهای شورای عالی استاندارد است و آنچه را شورای تصویب کند را پذیرفته و به اجرا می گذارد .

وی گفت: در صورتیکه از سوی وزارت صنایع و معادن مهلت دوباره ای به خودرو سازان در خصوص نصب ایر بگ داده شود قطعا موسسه استاندارد نیز تابع آن خواهد بود اما آنچه مسلم است برنامه زمان بندی و دستور جدیدی در این رابطه به این موسسه تحویل داده نشده است .

برزگری از عدم درج الزام نصب دو ایربگ د ر مصوبه شورای عالی استاندارد خبر داد وبیان داشت : اما در شورای سیاست گذاری خودرو که با ریاست مهندس محرابیان برگزار می شود صراحتا از نصب دو ایربگ در خودرو های تولید داخل یاد شده است .

رئیس موسسه استاندارد افزود : در کشور تنها 3یا 4 کارخانه تولید کیسه هوا وجود دارد که با تامین مواد اولیه آنها قطعا پاسخگوی نیاز خودرو سازان داخلی خواهند بود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد