اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تکنولوژی جدید فورد برای کنترل ضربان قلب راننده

شرکت خودروسازی فورد اعلام کرد صندلی خودروها را مجهز به سیستمی خواهد کرد که ضربان قلب راننده را کنترل می کند .

به گزارش خبر خودرو، دکتر آخیم لیندنر پزشک متخصص مرکز تحقیقات و نوآوری فورد در اروپا اظهار داشت :این سیستم حتی قادر است بیماری راننده ای را که از وجود این بیماری آگاه نبوده است را تشخیص دهد.

این پروژه مشترک شرکت خودروسازی فورد و دانشگاه آخن در آلمان از 6 سنسور الکترود در تکیه گاه صندلی استفاده می کند تا ضربان قلب راننده را کنترل کند.

دکتر لیندنر در ارتباط با کارکرد این دستگاه اظهار داشت :سنسور های این دستگاه با سیستم خاصی طراحی شدند و مواد دقیقی که در آن به کار رفته قادر هستند بدون تماس با پوست سیگنال های خوبی را ارائه دهد.

وی افزود: ما در حال تنظیم کردن کاردکرد این دستگاه با موادی چون انواع پارچه های ترکیبی ،پشم بره که ممکن است کارکرد سیگنال ها را دچار اختلال کنند هستیم اما از میان 10لایه پنبه می توانیم یک سیگنال قوی را نیز دریافت کنیم.

با این که ساخت این صندلی در مراحل اولیه به سر می برد نتایج اولیه تحقیقات امید بخش بود .

فورد اعلام کرد که این صندلی برای بیماران قلبی عروقی مناسب خواهد بود اما برای جمعیت سالخورده نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

البته این ماه فورد قرار است که از سیستم سنکرون (sync) در خودروها برای خدمات سلامت و کنترل مواردی چون گلوکز ، دیابت و آسم استفاده کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد