اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

طراحی خودرو هیبرید 4 نفره در دستور کار متخصصان ایرانی قرار گرفت

پس از تولید خودرو هیبریدی یک نفره و با توجه به رویکرد برنامه های کلان کشور به افزایش ظرفیت خودروهای هیبریدی ، متخصصان کشور بار دیگر توجه خود را بر روی طراحی و تولید خودرو هیبرید 4 نفره متمرکز نموداند .

سرپرست گروه تیم خودرو هیبرید 4 نفره در ارتباط با طراحی این نوع خودرو گفت : این طرح با نام آپادانا ، طرحی است که بعد از طرح خودرو هیبرید یک نفره در دستور کار تیم آپادانای دانشگاه صنعتی اصفهان قرار گرفت .

دکتر کدخدائی در ادامه گفتگو با خبر خودرو افزود : این خودرو قادر است با استفاده از سیستم هیبرید کار کند و برآوردها حاکی از آنست که به صورت خودرو شهری مورد استفاده قرار گیرد .

وی تصریح کرد : خودرو هیبرید 4 نفره به عنوان خودرو شهری باید استاندراد های لازم را کسب کرده و برای ورود به معابر شهری آماده شود تا به طور کاملاً هیبرید در اختیار علاقمندان قرار بگیرد .

استاد یار دانشگاه صنعتی اصفهان یاد آور شد : هدف اصلی طراحی برای تولید خودرو هیبرید 4 نفره میزان کم مصرف سوخت وعدم برخورداری از حجم زیاد آلایندگی بوده ضمن آنکه سرعت قابل قبول برای استفاده در معابر شهری نیز در آن به خوبی مورد توجه قرار گرفته است .

کدخدائی از ارائه طرح تولید خودرو هیبرید 4 نفره به برخی شرکتهای خودرو ساز داخلی خبر داد و گفت : علاوه بر ارائه طرح به برخی خودرو سازان خصوصی ،با چند شرکت تولید کننده تایر نیز به دلیل برخورداری این نوع خودرو از لاستیک خاص مذاکراتی صورت گرفته که تاکنون پاسخ آنها را در یافت نکرده ایم .

سرپرست گروه تیم خودرو آپادانا اظهار داشت : در ارتباط با شارژ خودرو هیبرید 4 نفره ، تلاش شده است تا از سیستم خود شارژ شونده خودرو بهر ه گیری شود و در خصوص ایجاد ایستگاه شارژ نیز تدابیری در دست بررسی است .

دکتر کدخدائی خاطر نشان کرد : با نهائی شدن تولید اتوبوس هیبرید در کشور ، امید می رود از اینگونه طرحها استقبال شایان توجهی در کشور صورت گیرد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد