اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

آلودگی برخی باتری خودروهای برقی، معادل خودروهای بنزین سوز

تحقیقات حاکی از آنست که باطری خودروهای برقی در دراز مدت بیش از موتور های بنزین سوز ایجاد آلایندگی می نمایند . در همین ارتباط کارشناس خودرو و استاد دانشگاه علم وصنعت اظهار داشت : اینگونه باطریها بدلیل نیاز به شارژ برقی قطعا هم سطح موتورهای بنزینی آلا یندگی ایجاد می کنند .

دکتر رمضانی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با استناد به اینکه شارژ باطری خودرو برقی از طریق برق شهری نیازمند استفاده از سوخت فسیلی در تولید برق است ، افزود : تفاوت استفاده از سوخت در دو نوع خودرو برقی وبنزین سوز تنها در محل استفاده آنها از سوخت است زیرا یکی در خارج از شهر ودر مراکز تولید انرژی سوخت را مورد استفاده قرار داده ودیگری در سطح شهر به این کار مبادرت می نماید

.

استاد دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد : ایراد دیگری که به استفاده از این نوع باطری در خودروها گرفته شده آنست که در مجموع آلودگی هوا با بهره گیری از این نوع باطری کاهش نخواهد یافت و تنها محل استفاده از سوخت تغییرپیدا خواهد داشت .

وی گفت : باطری مورد استفاده در خودروهای برقی به دلیل برخورداری از سیستم خاص پس از مدتی مسنهلک شده و این امر خود تا حدی باعث ایجاد آلایندگی در محیط زیست می گردد اما نکته مثبتی که در این میان وجود دارد آنکه این نوع باطری به میزان زیادی قابل بازیافت و بازگشت به چرخه مصرف خواهد بود و می توان از پسماند های آن استفاده بهینه نمود .

وی راهکار مناسب در این باره را استفاده از نیروی آب برای تولید برق به منظور شارژ باطری خودرهای برقی دانست و خاطر نشان کرد : انرژی خورشیدی و توسعه نیروگاههای هسته ا ی یکی دیگر از راه کارهای کاهش آلودگی در استفاده از خودروهای برقی خواهند بود .

درج یادداشت و نظرات

نام:
ایمیل:
توضیحات:
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد