اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

ایجاد مرکز تست آزمون جاده ای خودروها در قم

رئیس اداره مکانیک و خودرو موسسه استاندارد از ساخت مرکز آزمون جاده ای در قم خبرداد وگفت:براساس قانون ،هرشرکتی که بخواهد آزمایشگاهی را در حوزه کیفیت خودرو راه اندازی نماید باید از سوی سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی تایید صلاحیت شود و در راستای ایجاد مرکز آزمون جاده ای در قم نیز مکاتبات لازم جهت تایید صلاحیت ایجاد این مرکز با سازمان استاندارد انجام پذیرفته است.

نورافکن در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو ضمن بیان مطالب فوق افزود:در سال 1381 یک شرکت خصوصی با سهامدارانی از شرکت های خودروساز بزرگ و انجمن قطعه سازان و شرکت بازرسی اقدام به ایجاد مرکز آزمون جاده ای خودروها نمود اما با وجو اخذ مجوزهای لازم از سوی سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی و نیز در اختیار گرفتن زمینی به مساحت 850 هکتار از سوی سازمان جهاد کشاورزی تا کنون هیچ اقدام موثری به منظور ایجاد این مرکز انجام نپذیرفته است

وی کیفیت و استاندارد خودرو را از یکدیگر متمایز دانست و اظهارداشت:کسب استاندارد های ایمنی توسط خودروها جزءحداقل هاست که کسب آن الزامی می باشد.

وی ضمن تاکید بر اینکه یک خودرو دارای پارامترهی متعددی از نظر کیفی می باشد افزود:استاندرادهایی که خودرو باید اخذ نماید جزءاستانداردهای کیفی نیست بلکه در حیطه استانداردهای ایمنی و عملکردی خودرو قرار می گیرد.

وی ابراز داشت:در راستای بررسی خودروها از نظر کیفی و میزان دوام و استقامت ،باید اقدام به ایجاد مراکزی فراتر از استانداردهای تایید نو ،آزمون های تکمیلی از قبیل استقامت و دوام خودرو و مکانیسم های غیر ایمنی نماییم .

نورافکن در ادامه ،مراکز تست آزمون جاده ای را به عنوان مرکز بسیار وسیعی که دارای انواع پیچ ها ،جاده های شیب دار با موانع مختلف و با شرایط آب و هوایی متفاوت اعلام کرد و گفت:در این مراکز مذکور خودروها در شرایط مختلف و با سرعت های متفاوت مورد آزمون قرار می گیرند که اخذ استاندراد لازم منوط به کسب امتیاز کافی در این آزمون می باشد.

رئیس اداره مکانیک و خودروی موسسه استاندراد در پایان ضمن بیان اینکه متاسفانه تا کنون کشور از وجود مرکز تست آزمون جاده یی خودروها بی بهره مانده خاطرنشان کرد:ایجاد مراکز مذکور نیازمند سرمایه گذاری کثیری می باشد که ورود بخش خصوصی در این عرصه می تواند گام موثری در راستای رسیدن به این مهم باشد.

.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد