اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

از سال آینده رانا جایگزین روآ خواهد شد

به گزارش ایسنا کیوان وزیری - مدیر نظرات بر اجرای استانداردهای ایران خودرو، با اعلام خبر بالا گفت: ایران خودرو بنا بود تولید روآ را از ابتدای امسال متوقف کند، اما با توجه به اقتصادی بودن آن و درخواست ستاد حمل و نقل و مصرف سوخت برای استفاده از این خودرو در قالب طرح جایگزین کردن ناوگان فرسوده حمل و نقل کشور، تولید 20 هزار روآ برای سال جاری در برنامه قرار گرفت.

وی با تاکید بر این‌که ایران خودرو قبلا برای توقف تولید روآ تصمیم گیری کرده بود، بیان کرد: ظرفیت تولید سالانه روآ در ایران خودرو 150 هزار دستگاه بوده است که بعد از توقف تولید آن، این ظرفیت بین دو خودرو پژو 206 و سمند پایه‌گازسوز تقسیم خواهد شد.

به گفته او ایران خودرو در شش ماهه دوم امسال از 130 هزار دستگاه ظرفیت باقی مانده تولید روآ بین 65 تا 70 درصد آن را به تولید پژو 206 و بین 30 تا 35 درصد باقی مانده را هم به تولید سمند پایه‌گازسوز اختصاص خواهد داد.

وزیری در پاسخ به این سوال ایسنا که آیا با حذف روآ در سال آینده محصول جدیدی به سبد محصولات این شرکت اضافه خواهد شد که جایگزین آن باشد؟ بیان کرد: برنامه ما این است که در سال جاری تولید آزمایشی رانا را آغاز کنیم و در سال آینده با آغاز تولید انبوه این خودرو یک محصول جدید به سبد محصولاتمان اضافه و آن را جایگزین روآ کنیم.

این مقام مسوول در ایران خودرو در پاسخ به این سوال که علت تاخیر بیش از 18 ماهه ایران خودرو در ارائه محصول رانا به بازار چه بوده است؟ گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کل جامعه و شرکت ایران خودرو در سال 1388 یک فاصله در اجرای پروژه‌های توسعه محصول این شرکت رخ داد تا ایران خودرو بتواند حجم بدهی‌ها را مدیریت کند و مسائل مالی را زنجیره تامین قطعات برطرف کند که البته در سال‌های 1389 و 1390 با مدیریت بخشی از این مسائل توانستیم اجرای پروژه‌های توسعه‌ای را دوباره از سر گیریم.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد