اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

چرخ صادرات ایران خودرو بر پایه رانا و دنا

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: برای حفظ و توسعه بازارهای صادراتی روی برند مشترک سرمایه گذاری نمی کنیم بلکه سبد محصولات جدیدی را معرفی خواهیم کرد.   

مهندس جواد نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: اساس صادرات این شرکت برپایه خودروهایی با تکنولوژی‌های بالا و به روز بنا شده است که از جمله می توان به رانا و دنا اشاره کرد. 

وی خاطرنشان ساخت: هرشرکتی که وارد بازار صادراتی می شود، مجبور است محصولات خود را به روز کرده و برای تعالی آن تلاش کند.

مهندس نجم الدین، با اشاره به این‌که در سال آینده بازار خودروهای صادراتی خود را به سمت محصولات جدید پیش می بریم افزود: با توجه به برنامه های راهبردی اتخاذ شده، محصولات صادراتی ایران خودرو زیان ده نیستند و این امر تداوم خواهد داشت.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: سود آوری نه تنها درعملیات فروش بلکه در مجموع زنجیره تامین تا مرحله فروش، توزیع، لجستیک و خدمات پس از فروش حاصل شده است.  وی درخصوص قیمت محصولات این شرکت در بازارهای هدف گفت: مکانیزم قیمت در بازار های جهانی تابع شرایط خود است. موضوعی که در خارج از کشور قیمت نهایی محصولات ما را تعیین می کند وضعیت بازار و رقابت است؛ یعنی با توجه به کیفیت، قیمت خودرو اندازه گیری می شود و آن هم در مقایسه با خودروهای هم کلاس خود؛ مثلا سمند در کلاسD قرار دارد و خودروسازانی که در این کلاس تولید می کنند با ما رقابت دارند و باید خودرومان را با قیمتی بفروشیم که خریدار داشته باشد و این امر یک اصل مهم در عرضه جهانی است.

مهندس نجم الدین، با بیان دلایل اقتصادی تفاوت قیمت خودروهای ایرانی در بازارهای داخلی و خارجی گفت: در داخل کشور علاوه بر ساخت خودرو هزینه‌های مالیاتی و عوارضی و مواردی مانند هزینه شماره‌گذاری خودرو پرداخت می‌شود که این موارد در بازارهای خارجی وجود ندارد.

 وی افزود: به طور میانگین در داخل کشور برای هر دستگاه خودرو یک میلیون و 200 هزار تومان عوارض شماره گذاری و مالیات ارزش افزوده در کنار عوارض گمرکی پرداخت  می‌کنیم.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: وقتی خودرو صادر می‌شود این عوارض را ندارد و بر اساس قانون امور گمرکی کشور وقتی قطعاتی از خارج با پرداخت عوارض گمرکی وارد و در تولید کالاهای صادراتی استفاده می‌شود هنگام صادرات این عوارض بازپرداخت می‌شود که باز هم هزینه فروش خودرو در بازارهای خارجی را کاهش می‌دهد.

وی گفت: پرداخت جایزه صادراتی انگیزه کاهش قیمت فروش خودرو در بازارهای خارجی را افزایش می‌دهد و در همه جای دنیا قیمت فروش محصولات تولید داخل در بازار داخلی بیش‌تر از بازارهای صادراتی و هدف است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد