اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

خودرو سال ۲۰۱۲ کانادا

این اتحادیه خودرو در حالی خودروی هیوندایی الانترا را برنده این عنوان دانسته لاست که اصولا شرکت هیوندایی به دلیل اینکه مطرح‌ترین رقیب امسال آنها از شرکت کیا (زیرمجموعه هیوندایی) بود، این جایزه را تضمین‌شده می‌دانستند.

سه خودرو مطرح که احتمال انتخاب آنها از سوی این اتحادیه وجود داشت خودروهای هیوندایی الانترا، هیوندایی اکسنت و کیا اْپتیما بودند که در آخرین هفته ماه اکتبر به همراه دیگر خودروهای حاضر در نمایشگاه از سوی ۷۰ عضو اتحادیه خودرونویسان کانادا مورد آزمایش قرار گرفته بودند.

در این آزمایش‌ها تمامی‌اجزای خودرو توسط خبرنگاران مورد بررسی قرار می‌گیرند و سپس خودروهای سربلند شانس انتخاب به عنوان خودروی سال را دارند.

Steve Kelleher مدیرعامل هیوندایی در این خصوص می‌گوید: الانترا بهترین خودروی جدید ماست که تاکنون به بازار عرضه کرده‌ایم و من خیلی خوشحالم که خودرونویسان با این نظر من موافق بوده‌اند.

به گزارش افکار نیوز به نقل از خودروسازی،الانترا در بازار کانادا با قیمت پایه ۱۵۸۴۹ دلار کانادا عرضه می‌شود. سال گذشته اتحادیه خودرونویسان کانادا (AJAC) شورلت کروز را حائز این رتبه و عنوان دانسته بودند.

رونمایی یک مدل تازه سانگ یانگ

سانگ یانگ XIV-1 به شکل ترکیبی از نیسان مورانو کراس کابریولت و فیات C500 طراحی شده است.

این خودرو با چنین ترکیبی می تواند رانندگی لذت بخشی را با یک کراس اوور کروکی ارایه کند.

احتمالا موتور این خودرو 1.6 لیتری دیزلی خواهد بود اما اطلاعات بیشتری درباره این خودرو منتشر نشده است.

سانگ یانگ نسخه کراس اورر این خودرو را نخستین بار در نمایشگاه خودرو فرانکفورت معرفی کرد.

کسب جوایز بهترین های 2012 توسط مرسدس بنز

شرکت خودرو سازی مرسدس بنز توانست تعداد زیادی از جوایز بهترین خودرو های سال 2012 مجله آلمانی اتو را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبر خودرو، بیورن هابر ،قائم مقام فروش و بازاریابی مرسدس بنز چین توانست به دلیل مساعدت های بی دریغ خود به صنعت خودرو سازی سال 2011 جایزه بهترین مدیر سال را دریافت کند .

وی در این مراسم که در پکن برگزار می شد گفت : این جایزه همه اعضا و کارمندان مرسدس بنز چین تعلق دارد . چرا که آنها ظرف یک سال گذشته سخت تلاش کرده اند .

همچنین جایزه بهترین خودروها به دلیل کیفیت و استانداردهای بسیار بالا ایمنی و تبلیغات هوشمندانه به خودروهای کلاس اس و آر اعطا شد .

مرسدس بنز توانست در سال 2011 رشد 35 درصدی را در چین داشته باشد و فروش خود در این کشور را به 200 هزار دستگاه برساند.

 

کم مصر‌ف‌ترین خودروی جهان

خودروی فولکس واگن 1 لیتر که به اختصار " VW-1Litre " شناخته می شود خودروی نمونه ای شرکت فولکس است که در هر 100 کیلومتر تنها یک لیتر سوخت دیزل مصرف می کند. این خودرو برای حمل دو نفر سرنشین طراحی شده و دو صندلی پشت سر هم قرار گرفته اند. اما دلیل این که این خودرو توانسته است به این میزان از مصرف کم دست پیدا کند به نوعی به طراحی آیرودینامیکی خاص و استفاده از سازه ای سبک در این خودرو باز می گردد.

در حقیقت با الهام گیری از طراحی هواپیماها این خودرو به گونه ای طراحی شده است که می تواند با ایجاد کم ترین اصطکاک ممکن با هوا به سمت جلو حرکت کند. ابعاد این خودرو نیز به این شرح است:
طول: 3.47 متر طول، 1.25 عرض و 1.10 متر ارتفاع که این خودرو را به خودرویی کوچک و فشرده تبدیل می کند. اما شرکت فولکس واگن بعد از معرفی این خودرو به سال 2002 ، دو مدل ارتقاء یافته را نیز از این خودرو به نمایش گذاشت.

یک مدل در سال 2009 به عنوان مدل " L1 " در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت به نمایش درآمد . این مدل به علاوه موتور معمولی از یک موتور الکتریکی به توان 20 کیلو وات بهره می برد. شرکت فولکس بیشینه سرعت این خودرو را 158 کیلومتر بر ساعت و شتاب 0 تا 100 آن را 14.3 ثانیه اعلام کرد.


در سال 2011 میلادی و در جریان نمایشگاه اتومبیل قطر مدل جدید تر این خودرو با نام XL-1 به نمایش درآمد که به نسبت مدل قبلی سبک تر و از یک موتور الکتریکی با توان 20 کیلووات و موتور توربو دیزل با حجم 800 سی سی بهره می برد. سرعت بیشینه این خودرو در حدود 158 کیلومتر بر ساعت و شتاب 0 تا 100 آن در حدود 11.9 ثانیه است. شرکت فولکس اعلام کرده است که این تولید محدود این خودرو از سال 2013 آغاز می شود.

جزئیات دقیق پژو 208 جدید

پژو سیتروئن تصمیم دارد از طریق پیاده سازی برنامه های جدید سهم از دست رفته فروش خودرو در بازار اروپا را احیا کند.

به گزارش خبر خودرو، این غول خودروسازی فرانسه در نظر دارد ظرفیت تولیدی خودروی پژو 208 را به سالانه 550 هزار دستگاه برساند. قرار است از این مقدار 400 هزار دستگاه در اروپا به فروش برسد.

دنیس مارتین ، در حاشیه مراسم رونمایی این خودروی جدید گفت: تصمیم داریم از سال 2013 ظرفیت تولیدی سالانه را به 550 هزار دستگاه در سراسر جهان برسانیم. البته این مقدار 400 هزار دستگاه متعلق به اروپا خواهد بود. تاسیسات پویسی نزدیک شهر پاریس 40%، تاسیسات پژو در آلمان 20% و تاسیسات اسلواکی 40% از حجم کلی تولید اروپا را به عهده خواهد گرفت. تاکنون مبلغ 600 میلیون یورو برای تولید این مدل سرمایه گذاری شده.

نسخه های دیزل پژو 208 دارای ویژگی های ذیل می باشند:

1- موتور 1.4 لیتری HDi FAP (68 اسب بخار) ، پنج دنده، الایندگی co2 98 گرم بر کیلومتر، مصرف سوخت 74.3 مایل بر گالون

2- موتور 1.4 لیتری e- HDi FAP ( 68 اسب بخار ) ، پنج دنده EGC، استاپ/ استارت، الایندگی 87 گرم بر کیلومتر، مصرف سوخت 83.1 مایل بر گالون

3- موتور 1.6 لیتری e- HDi FAP ( 92 اسب بخار )، پنج دنده دستی، استارت / استاپ، الایندگی 98 گرم بر کیلومتر، مصرف سوخت 74.3 مایل بر گالون

4- موتور 1.6 لیتری e- HDi FAP ( 92 اسب بخار )، شش دنده EGC، استارت / استاپ، الایندگی 98 گرم بر کیلومتر، مصرف سوخت 74.3 مایل بر گالون

5- موتور 1.6 لیتری e- HDi FAP ( 115 اسب بخار) ، شش دنده دستی، استارت / استاپ، الایندگی 99 گرم بر کیلومتر، مصرف سوخت 74.3 مایل بر گالون

نسخه های بنزینی پژو 208 دارای ویژگی های ذیل می باشند:

1- موتور 1.0 لیتری VTi (68 اسب بخار)، پنج دنده دستی، الایندگی 99 گرم بر کیلومتر، مصرف سوخت 65.7 مایل بر گالون

2- موتور 1.2 لیتری VTi ( 82 اسب بخار )، پنج دنده دستی، الایندگی 104 گرم بر کیلومتر، مصرف سوخت 62.8 مایل بر گالون

3- موتور 1.4 لیتری VTi (95 اسب بخار )، پنج دنده دستی، الایندگی 129 گرم بر کیلومتر، مصرف سوخت 50.4 مایل بر گالون

4- موتور 1.6 لیتری VTi ( 120 اسب بخار )، پنج دنده دستی، الایندگی 134 گرم بر کیلومتر، مصرف سوخت 48.7 مایل بر گالون

5- موتور 1.6 لیتری THP ( 156 اسب بخار)، شش دنده دستی، الایندگی 135گرم بر کیلومتر، مصرف سوخت 48.7 مایل بر گالون

پژو سیتروئن تولید مدل ۲۰۸ خود را آغاز کرد

گروه خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه روز جمعه به طور رسمی آغاز تولید خودرو پژو ۲۰۸ خود را اعلام کرد.

این شرکت فرانسوی که با دشواری های زیادی در اروپا مواجه است ، امیدوار است این خودرو با اقبال گسترده ای به ویژه در اروپا مواجه شود . فیلیپ وارن که به همراه اریک بسون وزیر صنایع فرانسه برای مراسم آغاز تولید این خودرو در مرکز خودروسازی این شرکت در پواسی ( منطقه پاریس) آمده بود گفت:« خودرو پژو ۲۰۸ کار مهمی برای این گروه محسوب می شود.»

بزرگترین شرکت خودروسازی فرانسه امید زیادی به این نمونه جدید برای تحرک بخشیدن به فروش خود دارد. این خودرو از بهار آینده با نمونه ای «سه در» در نمایندگی های فروش عرضه خواهد شد و براساس قابلیت های خود ،بین دوازده هزار تا بیست هزار یورو فروخته خواهد شد . فیلیپ وارن گفت :«پژو سیتروئن امیدوار است پانصد و پنجاه هزار دستگاه از این خودرو را در سرتاسر جهان به فروش برساند که احتمالا چهارصد هزار دستگاه آن در اروپا به فروش خواهد رفت.» به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، شرکت پژو سیتروئن که دومین تولید کننده مهم خودرو در اروپا پس از شرکت فولوکس واگن است سال گذشته با کاهش یک و نیم درصدی فروش مواجه شد.

این شرکت سال گذشته توانست سه میلیون و پانصد هزار دستگاه خودرو به به فروش برساند. سقوط فروش خودرو در اروپا با شش درصد ، بسیار شدیدتر از میزان فروش شرکت پژو سیتروئن بود.

فورد فیوژن 2013 کاملا جدید

فورد وعده داده است که فیوژن جدید یک خودرو زیبا با کارایی پیشرفته و پر فروش خواهد بود .

البته به نظر نمی رسد این خودرو جدید فورد بتواند تویوتا کمری را که پر فروش ترین سدان متوسط است پشت سر بگذارد.

هرچند که فورد می گوید بیشتر به دنبال ارایه یک خودرو با قیمت مناسب و با کیفیت است .

فورد به تازگی ظرفیت تولید فیوژن را به 400.000 دستگاه رسانده است با این وجود تا پایان امسال فورد فیوژن از نظر فروش پس از تویوتا کمری ، هوندا اکورد و نیسان التیما قرار خواهد داشت.

این خودرو به موتور 1.6 لیتری و 2 لیتری 4 سیلندر توربو با تکنولوژی EcoBoost و سیستم START/STOP مجهز است .

فورد فیوژن یک خودرو شش سرعته اتومات با قدرت 179 اسب بخار است که به امکاناتی از جمله سیستم خودکار پارک، سیستم هشدار نقطه کور، کروزکنترل ، تنظیم الکتریکی فرمان و سیستم های ارتباطی و سرگرمی با نمایشگر لمسی مجهز شده است .


قوی‌ترین خودروی جنرال موتور

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ شورلت کامارو ZL1 با موتور 2/6 لیتری معروف جنرال موتورز که 580 اسب بخار نیرو و 556 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند به مصاف رقیبان خود می‌رود.

گفتنی است؛ با این اقدام جنرال موتورز، دیگر کوروت تاج پادشاهی را بر سر نخواهد داشت و کامارو که بسیار ارزانتر هم هست این عنوان را به دست می‌گیرد.