اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

ورود خودرو های دیزلی به کشور

به گزارش خبر خودرو، مدیر کل دفتر بررسی آلودگی هوا از ورود خودرو های دیزلی به کشور خبرداد و گفت: در حال حاضر امکان استفاده از گازوییل یورو 4 و همچنین یورو 5در کشور فراهم شده است ودر سال آینده نیزسوخت استاندارد توزیع سراسری خواهد شد.

امیرفاتح وحدتی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: هم اکنون چند کمپانی خارجی در حال واردات خودرو های دیزلی به کشور هستند و مجوز ورود این خودرو ها نیز داده شده است.

وی افزود: بعد از اینکه سوخت استاندارد توزیع سراسری شد خودروسازان می توانند به تولید خودروهای دیزلی روی آورند ودر این صورت همه خودرو ها از سوخت مناسب استفاده می کنند.

وحدتی در خصوص خروج کامیونهای فرسوده نیز گفت: خودروهای سنگین فرسوده ذرات معلق زیادی تولید می کنند و تردد این خودروهای سنگین در شب، میزان ذرات معلق هوا را هنگام صبح افزایش می دهد. ذرات معلق از مقادیر میکروسکوپی تا ذراتی که با چشم قابل دیدن هستند، متفاوتند. این ذرات موجب اختلالات تنفسی و آلرژی می شوند.عملیات ساختمان سازی، فرایندهای سوختی و گرمایشی، تردد اتوبوسها و کامیونها در تولید و انتشار ذرات معلق در هوا نقش دارند

وی تصریح کرد: خودروسازان کشور می توانند خودروهایی را تولید کنند که آلایندگی کمتری ایجاد کند همچنین بخشی از موتور را نیز می توانند از خارج از کشور وارد کنند.

وی در پایان گفت:امروزه، خودروهای سواری دیزلی بر خودروهای بنزینی پیشی گرفته‌اند. این موضوع ناشی از مزایای قابل توجه این نوع موتورهاست که برخی از آنها عبارتند از:در موتور دیزل، به علت متراکم شدن هوا، احتراق به صورت خودبه‌خودی صورت می‌گیرد، اما در موتور بنزینی، به علت متراکم شدن مخلوط سوخت و هوا، افزایش فشار سیلندر در مرحله تراکم با محدودیت مواجه است. نسبت تراکم در موتور دیزل حدود 1:18 و در موتور بنزینی حدود 1:10 است..همچنین موتور دیزل، با مصرف سوخت و آلودگی کمتر، توان و گشتاور بیشتری تولید می‌کند و خودروهای سواری دیزلی با وزن حدود 1300 کیلوگرم، در مقایسه با خودروهای بنزینی حدود 28 درصد کاهش مصرف و آلایندگی دی‌اکسید کربن دارند. هر چه وزن خودروها بیشتر شود، این اختلاف چشمگیرتر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد