اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

لوکس ترین چینی بازار ایران آمد

شرکت جیلیران فروش خودرو جیلی EC7 را از شنبه 4 شهریور ماه آغاز می کند.                                     

 

بنابر اعلام جیلیران موتور قیمت این خودرو 38 میلیون و 700 هزار تومان اعلام شده است که از شنبه آینده فروش آن آغاز خواهد شد.
گفتنی است رقم فوق قیمت نهایی این خودرو است که مواردی مانند مالیات بر ارزش افزوده و موارد دیگری از این قبیل در قیمت اعلام شده لحاظ شده است.

ابعاد خودرو4635/1789/1470mm
وزن خالص1280kg
ظرفیت باک50lit
مشخصات تایر215/55 R 16
موتور1792 CC
قدرت موتور137/6200 hp/rpm
گشتاور موتور172/4000N.m/rpm
گیربکس5 دنده دستی
مصرف سوخت7.2
سیستم ترمز(جلو-عقب)دیسکی خنک شونده
سیستم تعلیق (جلو-عقب)مک فرسون- چرخشی


ساخت EC7 از ابتدا بر مبنای برنامه توسعه صادرات خودروهای چینی آغاز شد و طیف وسیعی از تولیدکنندگان جهانی مانند : زیمنس برای تولید سیستم کنترل الکترونیکی ، شرکت لیر برای صندلی ها ، سنت گوبین برای شیشه ها و شرکتهای فوجی ؛ PDE و DURR AGبرای تجهیز خط تولید ، با جیلی همکاری کردند . این خودرو در سال 2011 موفق به دریافت 4 ستاره از سازمان ارزیابی اتومبیل های اروپایی (ENCAP) برای ایمنی در تصادف شد . عملکرد این خودرو و خودرویی دیگر به نام MG6 (محصول شرکت SAIC) از جانب مایکل ون رتینگن ، دبیر کل ENCAPبه عنوان نقطه عطف تاریخ خودرو چین ، توصیف شده است . در مقابل یانگ جیانگ کارشناس خودرو در چین و سردبیر یکی از نشریات خودرویی می گوید : مدل های اروپایی و آمریکایی به راحتی هر 5 ستاره این استاندارد را پاس می کنند در حالیکه مدل جیلی تنها پنجمین خودرویی است که به چهار ستاره دست یافت .

EC7 که به نظر در سطحی بالاتر از چری 530 و لیفان 620 قرار دارد در قسمت جلو شبیه هوندا و از عقب مشابه نیسان تینا به نظر میرسد . جالب اینجاست که لوگو این شرکت هم بسیار شبیه لوگوی کادیلاک است . اخیرا فیس لیفتی هم از EC7ارائه شده است که تغییراتی در قسمت جلو و عقب و همینطور تغییر کلی در داشبرد داشته است.
جدول مشخصات فنی جیلی
EC7 به شرح ذیل است.

SUV لامبورگینی

اگرچه نخستن ارایه رسمی SUV لامبورگینی اوایل امسال در نمایشگاه خودرو پکن بود اما این خودرو به تازگی بار دیگر به نمایش گذاشته شد. لامبورگینی با نام یوروس شباهت ظاهری بسیاری به خودروهای کوپه دارد .   

این خودرو با ساختار فیبرکربن ، چرخ های 24 اینچی و سپر های بزرگ و ظاهری تهاجمی یک خودرو قدرتمند را به نمایش می گذارد.

SUV لامبورگینی به موتور 5.2 لیتری V10 مجهز است که 600 اسب بخار قدرت دارد .

این خودرو با ظرفیت 4 سرنشین 200.000 دلار قیمت دارد و تا سال 2017 به بازار خواهد آمد.

لامبورگینی قصد دارد سالانه 3000 خودرو از این مدل را تولید کرده و به بازار امریکا ، چین ، روسیه ، انگلستان ، آلمان و آسیا بفرستد.

                                  

مگان 2012 خودرویی متفاوت برای خانواده ها

با وجود نسل فعلی مگان ، رنو امیدوار است بتواند به افزایش فروش امیدوار کننده دستیابد. 

طراحی بدنه این خودرو نگاهی متفاوت از خودروساز فرانشوی به نمایش می گذارد اما در فضای داخلی نیز کیفیت بالا و مدرن احساس راحتی را برای سرنشینان این خودرو فراهم می سازد.

صندلی های راحت، پنجره های بزرگ ، کنترل آب و هوا ، سیستم صوتی به روز شده ، فضای داخلی جا دار از ویژگی های این خودرو است.

این خودرو همچنین به امکاناتی مانند سان روف ، چراغ های مه شکن ، سنسور پارک و صندلی ها تاشو مجهز شده است. 

مگان دیزلی با موتور 1.5 لیتری به یکی از کوچکترین موتورهای دیزلی مجهز شده است.


مدیرعامل جدید سایپا منصوب شد

به گزارش خبرخودرو ، مهندس مدنی به سمت مدیرعامل جدید گروه خودروسازی سایپا منصوب شد.

پیش از ایشان ، مهندس پوستین دوز از سال 88 تاکنون مدیرعاملی گروه خودروسازی سایپا را بر عهده داشت.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مهندس مدنی پیش از این رئیس هیات مدیره شرکت ایندامین سایپا ، عضو هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سازه گستر سایپا ، قائم مقام شرکت پارس خودرو و همچنین از فروردین سال 90 مدیرعامل شرکت پارس خودرو بوده است و موفقیت های چشمگیری را در دوران مدیریت در پارس خودرو از خود به جای گذاشته است.

مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید شرکت سایپا به زودی برگزار می شود.

معرفی الفا رمئو 4C روداستر

الفا رمئو یک نسخه کوپه از مدل تازه 4C را ارایه معرفی کرده است که قرار است تولید ان از سال آینده آغاز شود .  خودروساز ایتالیایی اعلام کرده است که نسخه کروکی این مدل را نیز کمی بعد از ورود نسخه کوپه به بازار ارایه خواهد کرد . 


همانند نسخه کوپه این روداستر نیز به موتور 1.7 لیتری 4 سیلندر مجهز خواهد بود و قدرت آن به 300 اسب بخار خواهد رسید .
روداستر 4C در کمتر از 5 ثانیه به شتاب 60 مایل در ساعت می رسد .
فروش این خودرو ار اواخر 2014 یا اوایل 2015 آغاز خواهد شد . قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده است اما احتمالا کمتر از 50.000 دلار خواهد بود .
                                 

کاهش دوباره قیمت ارزان ترین خودروی فرانسه

رنو فهرست قیمتی خودروی کلیو را برای بخش فروش خود به نمایندگی هایش اعلام کرد.

به گزارش خبر خودرو،کلیو هم اکنون ارزان ترین خودروی فرانسه بوده و می توان با 13700 یورو یک دستگاه از آن را خرید.

قیمتی که برای نسخه فعلی کلیو در نظر گرفته شده حدود 250 یورو هم از بهای فوق کم تر می باشد گفتنی است از زمان تولید مشترک قطعات کلیو توسط نیسان و رنو،امکان عرضه ارزان آن به مشتریان فراهم شده است.

به گفته شرکت حدود 50% از قطعات کلیو هم اکنون در تولید خودروهای رنو مودوس و نیسان میکرا استفاده می شود دلیل دیگر کاهش قیمت این نسخه از کلیو – که نسل چهرم آن محسوب می شود – حجم بالای تولید آن بر روی پلتفرم B مشترک رنو – نیسان می باشد.

در این پلتفرم سعی شده میزان صدای خودرو کاهش یافته و مانور پذیری آن ارتقا یابد. متقاضیان این خودرو می توانند از هم اکنون اقدام به ثبت سفارش خود کنند ولی بایستی گفت که فروش کلیو جدید در اروپا بعد از رونمایی آن در نمایشگاه ماه سپتامبر پاریس آغاز می گردد.

از مهمترین رقبای این خودرو می توان به پژو 208 با قیمت پایه 11950 یورو و فولکس واگن گلف اشاره کرد.

پژو 301

شرکت پژو برای عقب نماندن از غافله پژو 301 را روانه بازار کرد.این مدل برای مقابله با مدل های مشابه شرکت رنو روانه بازار شده است و پژو تلاش زیادی کرده تا آپشن های مختلفی در اختیار مصرف کنندگان بگذارد.
به نوشته رانه نیوز، پژو 301 صندوقدار است که طراحی صندوق آن طرحی ویژه به این اتومبیل بخشیده است. پژو 301، 4.44 متر طول دارد و فاصله بین دیفرانسیل های جلو و عقب آن 2.65 متر است. 

تویوتا پریویا

در حالیکه بازار 20 تا 40 میلیونی‌ها با ورود چندین خودرو جدید داغ‌داغ است، جنگی آرام بین ون‌های موجود در بازار در جریان است. در حال حاضر برای خرید یک ون نسبتا خوب، باید به سراغ کیا و هیوندای بروید و محصولاتی مانند کیا کارنیوال یا کارنز بخرید. در آن طرف تویوتا هایس قدیمی اما معروف است که یک تنه با این کره‌ای‌ها می‌جنگد. اما این‌بار نماینده تویوتا در ایران، ایرتویا، می‌خواهد با ورود یک ون جدید این جنگ پنهان را یکسره کند. شاید از نظر فنی، کیفیت و طراحی با اولین نگاه متوجه شوید که بی چون و چرا بهترین ون بازار داخل خواهد شد اما مشکل اصلی قیمت پریویا (Previa) است. تویوتا پریویا از جمله خودروهای نسبتا گران تویوتا است و حدود 30 هزار دلار قیمت دارد. با توجه به شرایط کنونی بازار شاید این محصول جدید حدود 100 میلیون تومان قیمت گذاری شود که برای یک ون رقم زیادی است.  

نمونه‌ای که مجوز واردات را گرفته دارای پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه به حجم 2362 سی‌سی است که می‌تواند 168 اسب‌بخار در 6000 دور در دقیقه تولید کند.
گیربکس نصب شده روی تویوتا پریویا از نوع 4 سرعته خودکار است که می‌تواند این ژاپنی 4.7 متری 1.7 تنی را در عرض 11.5 ثانیه به مرز 100 کیلومتر در ساعت برساند یعنی سریعتر از بعضی خودروهای سواری جدید که به تازگی وارد بازار شده‌اند! مصرف سوخت پریویا در سیکل ترکیبی 9 لیتر در 100 کیلومتر است.
از نظر امکانات، پریویا در سطحی بالاتر از ون‌های موجود در بازار است که می‌توان به کروز کنترل، آینه‌های برقی جانبی، دریچه‌های کولر در عقب، ترمز پارک پدالی، تنظیم کننده خودکار ارتفاع نور چراغ‌های جلو، سقف کشویی شیشه‌ای، سنسور عقب و سیستم صوتی به همراه 6 بلندگو اشاره کرد.
در انتها باید گفت تویوتا پریویا به محض ورود، برنده بی چون و چرای ون‌های داخل خواهد بود اما شاید قیمت بالای آن، کماکان حاشیه امنیتی را برای رقیبان خود باقی بگذارد.