اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تویوتا پریویا

در حالیکه بازار 20 تا 40 میلیونی‌ها با ورود چندین خودرو جدید داغ‌داغ است، جنگی آرام بین ون‌های موجود در بازار در جریان است. در حال حاضر برای خرید یک ون نسبتا خوب، باید به سراغ کیا و هیوندای بروید و محصولاتی مانند کیا کارنیوال یا کارنز بخرید. در آن طرف تویوتا هایس قدیمی اما معروف است که یک تنه با این کره‌ای‌ها می‌جنگد. اما این‌بار نماینده تویوتا در ایران، ایرتویا، می‌خواهد با ورود یک ون جدید این جنگ پنهان را یکسره کند. شاید از نظر فنی، کیفیت و طراحی با اولین نگاه متوجه شوید که بی چون و چرا بهترین ون بازار داخل خواهد شد اما مشکل اصلی قیمت پریویا (Previa) است. تویوتا پریویا از جمله خودروهای نسبتا گران تویوتا است و حدود 30 هزار دلار قیمت دارد. با توجه به شرایط کنونی بازار شاید این محصول جدید حدود 100 میلیون تومان قیمت گذاری شود که برای یک ون رقم زیادی است.  

نمونه‌ای که مجوز واردات را گرفته دارای پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه به حجم 2362 سی‌سی است که می‌تواند 168 اسب‌بخار در 6000 دور در دقیقه تولید کند.
گیربکس نصب شده روی تویوتا پریویا از نوع 4 سرعته خودکار است که می‌تواند این ژاپنی 4.7 متری 1.7 تنی را در عرض 11.5 ثانیه به مرز 100 کیلومتر در ساعت برساند یعنی سریعتر از بعضی خودروهای سواری جدید که به تازگی وارد بازار شده‌اند! مصرف سوخت پریویا در سیکل ترکیبی 9 لیتر در 100 کیلومتر است.
از نظر امکانات، پریویا در سطحی بالاتر از ون‌های موجود در بازار است که می‌توان به کروز کنترل، آینه‌های برقی جانبی، دریچه‌های کولر در عقب، ترمز پارک پدالی، تنظیم کننده خودکار ارتفاع نور چراغ‌های جلو، سقف کشویی شیشه‌ای، سنسور عقب و سیستم صوتی به همراه 6 بلندگو اشاره کرد.
در انتها باید گفت تویوتا پریویا به محض ورود، برنده بی چون و چرای ون‌های داخل خواهد بود اما شاید قیمت بالای آن، کماکان حاشیه امنیتی را برای رقیبان خود باقی بگذارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد