اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

محصول کشنده سنگین زامیاد رونمایی شد

مراسم رونمایی از محصول سنگین و فوق سنگین شرکت زامیاد، روز سه شنبه 16 آبان ماه سال جاری با حضور جمعی از معاونین، مدیران ارشد وزارت صنعت و معدن و نجارت، سازمان گسترش و نوسازی صنایع،نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین مهندس مدنی، مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا و دیگر مدیران صنعت خودرو، و در محل این شرکت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مهندس رضا سرایی مدیر عامل این شرکت اظهار داشت: با توجه به رهنمود های مقام معظم رهبری در خصوص "حمایت از تولید ملی و کاروسرمایه ایرانی" شرکت زامیاد به عنوان یکی خودروسازان تجاری که بیش از پنج دهه در این زمینه مشغول به فعالیت است هم راستا با حفظ و ارتقاء توان شبکه حمل و نقل کشور و بکارگیری از تکنولو‍ژی روز دنیا، اقدام به تولید محصول کشنده سنگین مدل AT440S43 و AS440S48 کرد. وی ادامه داد: با توجه به استقبال بسیار گسترده از سری اول کشنده‌هایی که بصورت محدود وارد شبکه حمل‌ونقل کشور شد، شرکت زامیاد بر آن شد تا نسبت به تولید انبوه این خودرو اقدام کند از این رو برنامه تولید 2 مدل از کشنده‌های گروه خودرویی سنگین و فوق سنگین با مدل های AT440S43 مجهز به موتور 10 لیتری با قدرت 430 اسب بخار و مدل AS440S48 مجهز به موتور 13 لیتری با قدرت 480 اسب بخار و گیربکس اتوماتیک که سازگار با شرایط اقلیمی، جاده‌ای و متناسب با نیاز بازار ایران می‌باشد در دستور کار خود قرار داد.

مدیر عامل شرکت زامیاد در خصوص ویژگی‌های این دو کشنده جدید تولیدی شرکت زامیاد بیان داشت: از ویژگی های بارز محصولات سنگین AT440S43 و AS440S48 می‌توان به بازده بالای موتور، هزینه نگهداری بسیار کم، عملکرد و گشتاور خروجی بسیار بالای PTO، پایین بودن مصرف سوخت و بالا بودن کیفیت و دوام آن نسبت به سایر برندهای خودروهای تجاری اروپایی اشاره کرد.

وی همچنین اظهار داشت محصولات فوق مجهز به کروز کنترل، سیستم تعلیق پنوماتیک با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم ترمز ABS ، ASR و EBL و مخزن سوخت 1200 لیتری از دیگر قابلیت‌ های این خودروها می‌باشد.

سرایی در ادامه از برنامه ارتقاء استانداردهای روز دنیا خبر داد و گفت: 3 استاندارد به استانداردهای سال 90 خودروی وانت 2/2 تن زامیاد اضافه می شود و نصب فرمان دوتکه تلسکوپی و تاخوگراف و همچنین محدود کننده سرعت، 3 استاندارد اجباری سال 91 وانت زامیاد است .

وی ضمن تاکید بر اینکه هم اکنون کلیه الزامات استانداردی در تولید وانت 2/2 تن زامیاد رعایت می شود ، به مزیتهای موتورهای دیزلی پرداخت و گفت : به جهت مزیت هایی که سوخت دیزل در کاهش مصرف به همراه دارد عمده تولید شرکت زامیاد بر روی موتور دیزل است چرا که بازار وانت دیزل زامیاد بیش از محصولات بنزینی و دوگانه سوز با استقبال روبرو شده است.

مدیر عامل شرکت زامیاد همچنین از عرضه کامیون 6 تن جدید که در حال حاضر در مراحل انجام انواع تست های فنی و استانداردهای مورد نیاز می باشد خبر داد.

سرایی در ادامه تحریم های اخیر را فرصت مناسبی برای بخش های مختلف اقتصاد به خصوص صنعت دانست واظهار داشت: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و در راستای اقتصاد مقاومتی، مدیران و دست اندرکاران بخش صنعت وظیفه داریم با بهره مندی از نیروی انسانی به عنوان مهمترین سرمایه وسایر منابع غیر نفتی، در مردمی کردن اقتصاد و به گونه ای عمل کنیم که بتدریج از وابستگی به نفت به سمت و سوی اقتصاد غیر نفتی حرکت کنیم.

گفتنی است، شرکت زامیاد با انواع خودروهای وانت 2/2 تن زامیاد با بیش از دوازده نوع کاربری در بخش های مختلف خدماتی، از قبیل باربری، حمل مایعات و سوخت، آتش نشانی، کمپرسی، حمل مواد غذایی، پول رسانی، خودروبر، بتون و زباله، همچنین با تولید انواع ون A36-13، مینی بوس A50-12 در حوزه خودروهای حمل‌ونقل درون شهری و در بخش خودروهای سنگین با کامیون کشنده سنگین و فوق سنگین ، کامیون یوروکارگو 2*4 با کاربری کمپرسی ، کامیون یوروکارگو 2*6 با کاربری تانکر و حمل کانتینر، کامیون یوروکارگو با کاربری میکسر، کامیون AD380 به دو صورت کمپرسی،یوروکارگو MLL180 و کشنده 720 یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده خودروهای تجاری در کشور است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد