اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

سمند دیزلی میهمان جاده های ایران می شود

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت از تولید آزمایشی 10 دستگاه سمند دیزلی با حمایت وزارت نفت خبر داد و گفت: امیدورایم با توسعه خط تولید موتور دیزلی خودروهای سبک، از سال آینده سمند دیزلی وارد جاده های کشور شود.

عباس کاظمی تاکید کرد: وزارت نفت برای توسعه فرهنگ استفاده از خودروهای دیزلی دو مورد تشویق ریالی به خودروسازان اختصاص داده که ساخت و تولید این تعداد سمند نیز، از آن جمله بوده است.

وی با بیان این که اعتبار مورد نیاز برای این کار از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به ایران خودرو اختصاص داده شده است، اظهار امیدواری کرد که با توسعه خط تولید سمند دیزلی، سال آینده شاهد حضور این دسته از خودروها در خیابان‌های کشور باشیم.

کاهش 6 لیتری مصرف سوخت نیسان‌ با موتور دیزل

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، حمایت از تولید نیسان دیزلی را یکی دیگر از برنامه‌های تشویقی وزارت نفت برای توسعه سوخت دیزل اعلام کرد و گفت: هم اکنون کارخانه تولید نیسان غالب محصولات خود را یا موتور دیزلی تولید می‌کند.

به گفته کاظمی، از زمان اعطای اعتبارات تشویقی تاکنون تولید نیسان‌های دیزلی از 100 هزار دستگاه گذشته است.

وی در مقایسه نیسان دیزلی و بنزینی گفت: نیسان دیزلی در 100 کیلومتر 8 لیتر مصرف سوخت دارد؛ درحالی که نیسان بنزینی در هر 100 کیلومتر 14 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

تدوین استاندارد سوخت برای خودروهای سبک دیزلی

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت همچنین از تدوین استاندارد خودروهای سبک دیزلی همزمان با تولید انبوه آنها از سوی خودروسازان خبر داد.

وی یادآور شد: تاکنون برای خودروهای دیزلی استاندارد مصرف سوخت در کشور تدوین نشده است.

مصرف سوخت موتور دیزلی 30 درصد کمتر از موتور بنزینی

کاظمی با تاکید بر این که خودروهای دیزلی در یک پیمایش مساوی با خودروهای بنزینی 30 تا 35 درصد سوخت کمتری مصرف می‌کنند، تصریح کرد: به این دلیل است که تولید این دسته از خودروها جز سیاست‌های کلان کشور قرار گرفته است.

وی کاهش آلایندگی را در کنار کاهش معدل مصرف سوخت خودروهای سبک از جمله مزیت‌ خودروهای دیزلی خواند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد