اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

موتورجدیدکم مصرف 1600 سی سی تولید می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایکوپرس، مهندس میرجواد سلیمانی قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو در محصول و کیفیت با بیان این مطلب، گفت: این موتور که روی پژو پارس عرضه خواهد شد، آزمون های لازم را گذرانده و آزمون های استاندارد آن در حال اتمام است.
وی در نشستی با مدیران پروژه های موتوری گروه صنعتی ایران خودرو خواستار توسعه نسخه 1600سی سی موتور ایکس یو ام شد، به طوری که مصرف سوخت آن حدود شش لیتر درهر100کیلومتر باشد.
سلیمانی افزود: بعد از عرضه موتور ایکس یو ام بر روی پارس در صورت کسب نتایج مورد نظر، از این موتور در 405 نیز استفاده و به این ترتیب تمامی محصولات سواری ایران خودرو یک مرتبه ارتقا می یابد.
قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو اظهار داشت: از آن جا که توان و گشتاور مهم ترین شاخص ها برای مشتریان پارس با موتور ایکس. یو. ام. هستند، این محصول با کلاس فروش متفاوت عرضه خواهد شد و به دلیل تغییر حجم موتور، باید استانداردهای لازم و مجوز شماره گذاری را نیز دریافت کند.
وی از عرضه دو هزار دستگاه پارس مجهز به موتور ایکس. یو. ام در اواخر دی ماه خبر داد و گفت: همه تصدیق هایی که روی 405 انجام شده بر روی پارس نیز انجام شده تا موتور ایکس یو ام بر روی آن قرار گیرد.
سلیمانی، پارس ای ال ایکس با موتورایکس یو 7 ال 4 را از محصولات پرطرفدار ایران خودرو دانست که به دلیل محدودیت های بین المللی، ایران خودرو تصمیم گرفت موتور ایکس یو ام را جایگزین موتور قبلی این محصول کند.
وی ، توان و گشتاور بالا را از ویژگی های مهم موتور ایکس یو ام نام بردو گفت: به غیر از تغییر موتور، بخش های دیگری نیز به صورت آپشن روی پارس ای ال ایکس عرضه می شود.
سلیمانی کاهش هزار یورو ارزبری و نزدیک به یک میلیون تومان قیمت تمام شده به ازای هر خودرو را از نتایج توسعه موتور ایکس یو ام در ایران خودرو دانست و گفت:‌ به دلیل نصب موتور ایکس یو ام در پارس، سیستم اکسل عقب نیز داخلی سازی شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد