اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

برنامه همکاری ایران خودرو با شرکای جدید خارجی

ایران خودرو در کنار توسعه برند ملی برای افزایش سهم بازار و تقویت استقلال صنعتی، جهت تکمیل سبد محصول خود با شرکت‌های معتبر خودروسازی جهانی نیز همکاری می‌کند.
به گزارش ایکوپرس، مهندس میر جواد سلیمانی قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در محصول و کیفیت با بیان این مطلب، گفت: بر اساس برنامه استراتژیک ایران خودرو که چهار سال پیش هدف گذاری شد، سهم برند ملی در سبد محصولات از ۱۷ درصد در آن زمان به ۳۰ درصد در سال ۹۱ افزایش یافته است.
وی افزایش تولید رانا و تولید دنا در سال آینده را دارای جایگاه مهم در این امر دانست و گفت: علاوه بر پروژه‌های توسعه محصول با برند ملی و داخلی، مذاکراتی با شرکای خارجی در برنامه ما قرار دارد که بر اساس آن محصولات دیگری در کنار برند ملی تولید و به سبد محصولات افزوده خواهند شد.
سلیمانی، وانت یو ۹۰ و تندر دنده اتوماتیک و فیس لیفت را از تازه‌ترین نتایج همکاری با رنو ذکر کرد و گفت: مذاکراتی نیز انجام شده تا محصول تازه ای از رنو را در سبد ایران خودرو داشته باشیم که در صورت قطعی شدن این امر اطلاع رسانی خواهد شد.
قائم مقام ایران خودرو، شریک یابی را از راهبردهای مهم ایران خودرو عنوان کرد و گفت: بر این اساس در سال ۸۹ بیست خودروساز خارجی معتبر مورد بررسی قرار گرفتند و از میان آن‌ها ۱۰ خودروساز انتخاب و با آنان مذاکره شد که در نهایت مذاکرات با سه شرکت برای تکمیل سبد محصولات ایران خودرو در کلاس اس. یو. وی، کلاس کوچک آ و بی و ابعاد بزرگ دی و ای. شروع شده است.
وی افزود: این محصولات در ابتدا به صورت سی کی دی تولید خواهند شد اما ساخت داخل قطعات اولویت اصلی ماست و تا حد امکان قطعات از منابع داخلی ایران تأمین خواهند شد. در همین راستا مذاکراتی نیز با شرکای آسیایی و اروپایی آغاز و به تفاهم نهایی نزدیک شده که بعد از قطعی شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد