اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

گران‌ترین و قوی‌ترین فراری رونمایی شد

فراری سریع‌ترین مدل تاریخ خود را امروز در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خودرو، قدرت موتور هیبرید این خودرو که «فراری» نام دارد ۹۶۳ اسب بخار است و در کمتر از سه ثانیه سرعتش از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعتش کمتر از هفت ثانیه است.  

فراری می‌گوید به این دلیل نام کارخانه را بر روی این مدل گذاشته تا نشان دهد تا ویژگی این مدل در بین مدل‌های عرضه شده در تاریخ این کارخانه را نشان دهد.
 
فراری جانشین مدل انزو است. این خودرو اولین تجربه خودروساز ایتالیایی در ساخت خودروهای هیبرید است. سیستمی که این خودرو را به حرکت در می‌آورد HY-KERS نام دارد. این سیستم ترکیبی است از یک موتور ۶.۲۶ لیتری دوازده سیلندر با قدرت ۸۰۰ اسب بخار و یک موتور الکتریکی ۱۲۰ کیلو ولتی (۱۶۳ اسب بخار) که مجموع قدرت فراری را به ۹۶۳ اسب بخار افزایش می‌دهد.
استفاده از سیستم هیبرید تولید آلاینده‌های فراری را ۴۰ درصد کاهش می‌دهد. اما فراری می‌گوید هدفش از استفاده از سیستم هیبرید ساخت یک ماشین الکتریکی نیست و تنها می‌خواهد عمل‌کرد فنی خودرو را افزایش دهد.
فراری در ساخت پلتفرم و اتاق دیگر مدل‌هایش بیشتر از آلومینیوم استفاده می‌کند. اما مهندسان فراری برای ساخت بهترین مدل خود فیبرکربن را انتخاب کرده‌اند. اما این فیبرکربن همیشگی نیست بلکه چهار نوع فیبرکربن برای ساخت این ماشین با یکدیگر ترکیب شده است که باید با دست ساخته شود و ساخت آن زمان زیادی می‌برد.
این خودرو اولین مدل فراری است که به طور کامل در داخل کارخانه فراری طراحی و مهندسی شده است. بیشتر محاسبات آئرودینامیک این خودرو مخصوصاً در بال عقب پیش‌تر در پروژه FXX انجام شده است.
فراری قیمت این ماشین را اعلام نکرده است اما مشخص است که این خودرو گران‌ترین خودروی فراری خواهد بود. منابعی از داخل کارخانه گفته‌اند که قیمتش حدود یک میلیون یورو است که با در نظر گرفتن مالیات در ایتالیا تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو افزایش خواهد یافت.
فراری تنها ۴۹۹ دستگاه از این خودرو خواهد ساخت که صد دستگاه بیشتر از مدل انزو است. دلیل افزایش واکنش به افزایش تقاضا از سوی خریداران در آسیا و به‌خصوص چین است. قیمت مدل انزو در سال ۲۰۰۲ ششصد و شصت و پنج‌هزار یورو بود. اما مدل‌های دست دوم این خودرو اکنون بیش از یک میلیون یورو قیمت دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد