X
تبلیغات
نماشا
رایتل

اخبار خودرو

تنگناهای موجود در تولید موتورهای دیزلی در کشور

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی با اشاره به مزیت های تولید سواری های دیزلی در کشور گفت : در حالی که اولویت اغلب کشورهای دنیا سرمایه گذاری و تولید خودروهای دیزلی است اما در کشور ما به جهت مشکل اصلی تامین و تولید سوخت دیزل استاندارد،خودروسازان داخلی کمتر در این راستا سرمایه گذاری جدی نموده است.

مسعود عسگری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، به رویکرد اصلی دنیا در تولید خودروهای دیزلی پرداخت و افزود : در حال حاضر به جهت مزیت های موتورهای دیزلی ، رویکرد جدی بسیاری از کشورهای اروپایی نیز به تولید خودروهای سواری دیزلی است.

این کارشناس صنعت خودرو در ادامه به راندمان سوخت بالای خودروهای دیزلی اشاره و یاد آورشد : مصرف سوخت موتور های دیزل نسبت به موتورهای بنزینی به جهت تکنولوژی بالاتر و راندمان بهتر ، قطعا مصرف سوخت کمتری را به دنبال خواهد داشت.

عسگری تاکید کرد : خوشبختانه در کشور ما نیز به جهت قابلیت های موتور دیزل ، تولید خودروهای دیزلی به عنوان گزینه ای خوب مورد توجه خودروسازان و برنامه ریزان در این حوزه قرار گرفته است اما تا قبل از اینکه سوخت دیزل استاندارد تولید نشود طبعا نیازی به سرمایه گذاری خودروسازان در این زمینه نخواهد بود.

وی تصریح کرد : در حال حاضر بهترین سوخت برای خودروهای سواری گازوئیل است اگرچه تا کنون در ایران سواری دیزلی تولید نشده است با این حال از نظر علمی اولویت سبد سوخت خودروهای سواری ابتدا با سوخت دیزل پس از آن بنزین است.

وی افزود : البته سبد سوخت متنوعی باید در کشور وجود داشته باشد به طوری که که تمام کشورهای دنیا نیز به این سمت حرکت نموده اند.

وی با اشاره به کاربرد بهتر خودروهای دیزلی نسبت به سایر خودروها، خاطر نشان کرد : با تولید خودروهای دیزلی دو اتفاق خوب و مناسب رخ خواهد داد اول اینکه با تولید این نوع خودروها سبد سوخت متمرکز بر روی یک سوخت می شود ضمن اینکه در شرایط خاص خودروهای دیزلی عملکرد بهتری خواهند داشت.

وی در ادامه با اشاره به تولید موتور سواری دیزلی در کشور به تنگناهای موجود در تولید خودروهای دیزلی در کشور اشاره نمود و اظهار داشت : با وجود تولید موتور دیزل در کشور اما به جهت تامین سوخت دیزل در ایران ، تولید خودروهای دیزلی با مشکلاتی روبرو است .