اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

چراغ هوشمند خودرو که باران را نامرئی می‌کند!

مهندسان شرکت اینتل با همکاری محققان دانشگاه ملون کارنگی در حال کار بر روی چراغهای هوشمند خودرو هستند که باران را برای رانندگان نامرئی کرده و جان بسیاری از افراد را نجات خواهد داد.

 به گزارش  ایسنا، سازندگان امیدوارند این طراحی بتواند تعداد تصادفات جاده‌یی را با ارتقای میدان دید رانندگان در شرایط بد آب‌وهوایی مانند باران کاهش دهد.

این چراغ‌های فناوری پیشرفته برای شناسایی قطرات آب و کم نور کردن آنها در زمان بارش برنامه‌ریزی شده‌اند. این امر بدین معنی است که رانندگان به میزان کمتری تمرکز خود را از دست داده و با دید بهتری جاده را خواهد دید.

فناوری «باران شفاف» مانند یک پروژکتور عمل می‌کند.

هنگامی که یک پرتو نور در زمان بارندگی بر روی جاده تاریک تابیده می‌شود، قطرات باران را روشنتر می کند که می‌تواند حواس راننده را پرت کند.

فناوری جدید بر یک دوربین دیجیتال برای شناسایی موقعیت قطره تکیه دارد. یک برنامه سپس محل افتادن قطره را در میدان دید راننده پیش‌بینی کرده و پرتوهای نور چراغهای خودرو که معمولا آنها را روشن می‌کنند، برای کسری از ثانیه به طور نامحسوس خاموش می‌شوند.

این کار درخشش قطرات را کاهش داده و تنها پرتوهای نور را باقی می‌گذارد که بی‌وقفه در میان بارش باران، برف یا تگرگ سفر می کنند.

در بدترین توفان رعد و برق، یک راننده در خودرویی که با سرعت 32 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند با استفاده از نمونه پیش‌ساخت این فناوری می‌تواند تا 70 درصد ارتقا در دید داشته باشد.

این سیستم در سرعتهای بالاتر دقت خود را از دست می دهد اما به گفته سازندگان هنوز از بهبود قابل توجهی در دید برخوردار است. این محققان امیدوارند بتوانند در یک دهه آینده خودروها را با این فناوری تجهیز کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد