اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

ساخت نسخه هیبرید سوپر اسپرت آستون مارتین

کمپانی «آستون مارتین» با همکاری شرکت «بوش»، نسخه phev (خودروی هیبریدی با قابلیت اتصال به برق شهری) مدل db9 را تولید کرد. ساخت این اتومبیل که یک پروژه تحقیقاتی بوده و قرار نیست به تولید برسد، از ماه آوریل سال 2012 با همکاری تیمی متشکل از 74 مهندس برجسته برای تکمیل بخش هیبریدی آغاز شد.
آستون مارتین db9 هیبرید در بخش فنی، از یک پیشرانه 6 لیتری 12 سیلندر سود می برد که توسط دو موتور الکتریکی (درون چرخ های جلو) و مجموعه ای از باتری های لیتیوم-یون، تقویت شده و در حالت ترکیبی، معادل 740 اسب بخار قدرت تولید می کند. شایان توجه اینکه، موتورهای الکتریکی می توانند میزان متفاوتی از گشتاور را با حمایت یک سیستم نرم افزاری پیشرفته، به هر کدام از چرخ ها انتقال دهند. 

 

طبق آزمایشات انجام شده، db9 هیبرید می تواند در حالت تمام الکتریکی معادل 25 کیلومتر را طی کند که برای اتومبیلی  

 با  وزن 2000 کیلوگرم، قابل توجه است.
سیستم کنترل کشش این خودرو، ساخت کمپانی بوش بوده و در چهار حالت مختلف شامل: safe، sport، drift و custom تنظیم می شود که در حالت آخر، وضعیت را بر اساس وضعیت جاده، حرارت تایرها و پارامترهایی از این دست، تنظیم می کند.
شایان توجه است، نظر به اینکه سیستم انتقال نیروی این مدل به صورت محور عقب بوده و دو موتور الکتریکی نیز به صورت مستقل در قسمت جلو قرار دارند، می توان db9 هیبرید را از لحاظ تکنیکی، اولین اتومبیل چهار چرخ متحرک ساخت آستون مارتین دانست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد