اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

نسل جدید مزدا 3 هاچ بک

مزدا از نسل نو نسخه هاچ بک مدل «مزدا 3» به طور رسمی رونمایی کرد. قوای محرکه این مدل نیز همانند کراس اوور cx-5 و «مزدا 6»، توسط پیشرانه روزآمد، پر قدرت و کم مصرف skyactiv تأمین می شود، ضمن اینکه طراحی بدنه، دستخوش تغییرات درخور نگرشی شده است.
بهره جستن از زبان طراحی kodo به همراه پنجره جلو رادیاتور پنج گوشه، باعث شده تا حالت لبخند برجسته نسل های قبل، به طور کامل محو شود، همچنین ضریب پسار نسل نو 0.275 بوده که در کلاس خود، بهترین است. یکی دیگر از تغییرات مهم این بوده که ستون های a اتومبیل به میزان 90 میلی متر به عقب کشیده شده تا میدان دید افزایش یابد، آینه ها نیز به جای ستون a روی درها نصب گردیده اند. 

 

نسل نو «مزدا 3 هاچ بک» در بازار ایالات متحده با سه پیشرانه شامل: یک نمونه 2 لیتری با 155 اسب بخار قدرت و 203 نیوتن متر گشتاور، یک نمونه 2.5 لیتری با 184 اسب بخار قدرت و 252 نیوتن متر گشتاور و یک نمونه 2.2 لیتری دیزل که اطلاعات دقیق آن هنوز منتشر نشده، قابل سفارش است. این پیشرانه ها همراه با جعبه دنده های 6 سرعته معمولی و اتوماتیک ارائه می گردند و مصرف سوخت آنها با توجه به بهره مندی از تکنولوژی هایی نظیر: تزریق مستقیم سوخت و بازیابی انرژی حاصل از ترمزگیری، 6.3 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش، اعلام شده که عالی به نظر می رسد.
مجموعه ایمنی i-activesense شامل: سامانه کنترل هوشمند نوربالای چراغ ها، کنترل تعویض خط حرکت، هشدار برخورد از جلو، ترمز کمکی هوشمند، نمایشگر نقاط کور و کروز کنترل هوشمند راداری، ناوبری پیشرفته با امکان دریافت فرامین صوتی و قابلیت اتصال به اینترنت، سیستم صوتی قدرتمند و . . . بخشی از شاخصه های بارز این مدل به شمار می روند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد