اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

نصب کپسول آتش نشانی بر روی خودروهای جدید اجباری می شود

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت : بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، از ابتدای مهرماه امسال نصب کپسول آتش نشانی بر روی کلیه خودروها تولیدی اجباری است.

فریدون بلغاری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : شورای عالی استاندارد بنا به پیشنهاد سازمان ملی استاندارد ایران ، نصب کپسول آتش نشانی را بر روی کلیه خودروهای داخلی را از مهرماه 92 مصوب و الزامی نموده است که پس از اعلام و انتشار آگهی این مصوبه در جراید ،قانون مذکور از زمان فوق اجرایی خواهد شد.

وی علت مصوبه اخیر شورای عالی استاندارد در الزامی نمودن نصب کپسول آتش نشانی را نیاز و ضرورت در این راستا اعلام کرد و گفت : افزایش ایمن سازی خودروها و جلوگیری از بروز خطرآتش سوزی از مهمترین دلایل مصوبه شورای عالی استاندارد است.

وی تاکید کرد : سازمان ملی استاندارد در راستای کاهش مشکلات و حوادث ناشی از آتش سوزی خودروها و آسیب هایی احتمالی به سرنشینان پیشنهاد و دلایل توجیهی نصب اجباری کپسول آتش نشانی را بر روی خودروها را به شورای عالی استاندارد ارائه نمود و این شورا دلایل سازمان را تایید و مصوبه مذکور را ابلاغ نمود.

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران اظهار داشت : همواره شورای عالی استاندارد با ریاست رئیس جمهور هم اکنون در غالب کمیسیون زیربنایی دولت تشکیل می شود که پس از تصویب مصوبات ، این مصوبات توسط رئیس جمهور و یا معاون ایشان ابلاغ می شود که مصوبه اخیر الزام نصب کپسول آتش نشانی شورای عالی استاندارد توسط معاون اول ریاست جمهوری برای اجرا ابلاغ شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد