اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

عدم توجه جدی به تحقیقات و طراحی ، صنعت خودرو را ناگزیر به همکاری با چینی ها کرد

کارشناس و عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به قدمت صنعت خودرو ایران در مقایسه با صنعت خودروسازی چین گفت : باید مشخص شود که در مدت زمان فعالیت صنعت خودرو چین، چه اتفاقی افتاده است که پس از گذشت یک دهه و یا کمی بیشترو یا کمتر، چینی ها به جایی می رسند که خودروسازان داخلی خواستار همکاری با آنها می شوند.

روح الله طالبی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : مسلما توجه به تحقیقات ،اتفاقی است که در صنعت خودرو چین رخ داده در حالی که در بلند مدت این موضوع مورد توجه در صنعت خودرو ایران قرار نگرفته است .

وی تصریح کرد : متاسفانه با وجود سابقه فعالیت صنعت خودرو ایران ، توجه به طراحی خودرو و بومی سازی در صنعت خودرو کشورمان در این سالها به طور جدی پی گیری نشده است به طوری که امروز شرایط صنعت خودرو ایران در وضعیتی قرار داده است که باید به ناچار به سمت همکاری با کشوری برود که صنعت خودروسازی نوپایی دارد و ضمن کپی کاری ، طراحی موفقی نیز در صنعت خودرو برخوردار نیست.

وی گفت : به هر جهت همکاری با چینی ها راهکار موقتی است که خودروسازان انتخاب کردند البته متاسفانه در این مدت برخی از خودروسازان به دلیل قیمت کمتر خودروهای چینی با مشابه خارجی انها اقدام به واردات خودروهای چینی کردند در حالی که این خودروها از کیفیت بسیار پایینی برخوردارند.

وی افزود : مشکل اصلی صنعت خودرو در این سالها عدم توجه به تحقیقات و طراحی است به طوری که امروز این مساله موانع جدی برای خودروسازان داخلی ایجاد کرده است.

این کارشناس صنعت خودرو کشور تصریح کرد : قطعا همکاری با چینی ها راهکار کوتاه مدت خودروسازان است و باید برای بلند مدت راهکار بهتری برای صنعت خودرو تبیین شود.

طالبی در ادامه وجود هر گونه برنامه و استراتژی بلند مدت در صنعت خودرو را مانع از آسیب به این صنعت دانست و گفت : در صورتی که استراتژی بلند مدتی در صنعت خودروسازی کشورمان وجود داشته باشد قطعا در بحران ها و شرایط مختلف صنعت خودرو کمتر آسیب خواهد دید در حالی که امروز نه تنها این برنامه و طرح بلند مدت وجود دارد بلکه صنعت خودرو ایران دچار روزمرگی و اجرای پروژه های کوتاه مدت و زود بازده شده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد