اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

نعمت زاده: پروژه خودروی ملی عوام فریبی است


وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت پروژه خودروی ملی را عوام فریبی دانسته و گفت: تولید ملی را بعد از جنگ جهانی دوم آلمان‌ها مد کردند، ما اصرار داشتیم تا جایی که ممکن است تولیدات بر اساس طراحی متخصصان داخلی و ساخت داخل باشد. اما به این که بیاییم صد در صد کالایی را در داخل کشور به تولید برسانیم اعتقادی ندارم.

محمدرضا نعمت زاده وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت به بیان سابقه کاری خود پرداخت و با بیان این که بعد از خروج از وزارت نفت با تجربه‌ای که داشتم و پیشنهاد برخی افراد، وارد صنعت پتروشیمی شدم، گفت: ورود به صنعت پتروشیمی با این هدف بود که بخش خصوصی در این بخش حضور فعالی داشته باشد و من هم مسئولیت و مدیریت پروژه‌هایی را که بخش خصوصی می پذیرد را بر عهده بگیرم.

وی ادامه داد: هم اکنون مسئولیت اجرای چند طرح را به شرکتی که تاسیس کرده‌ایم داده‌اند، منابع مالی این طرح ها هم در دست تامین است و عملیات اجرایی برخی از آنها آغاز شده است. نعمت زاده درباره این طرح‌ها خاطرنشان کرد: طرح‌ها عمدتا در عسلویه اجرا می‌شود چون در این منطقه، یک منطقه ویژه صنعت پتروشیمی داریم.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر افت سرمایه‌گذاری طی سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: این موضوع باعث شده است که پیمان‌کارها، مشاوران و سازنده‌ها کم کار شوند. قصد داریم با توجه به این شرایط با دو سه طرحی که در دست اجرا داریم بتوانیم الگو سازی کرده تا دیگران که معتقدند در این فضا نمی‌شود کار کرد جرات کار کردن پیدا کنند.

نعمت زاده با اشاره به رکود تولید پس از انقلاب اسلامی اظهار کرد:انقلاب که شد کارخانه ها کم کم رو به تعطیلی رفت و ما در این وضعیت سعی کردیم واحدهای تولیدی تعطیل نشوند چون اگر تعطیل می شد زندگی شخصی پرسنل، مختل و برای آنها مشکل اشتغال به وجود می آمد. بعد از انقلاب نیز به عضو هیات مدیره شرکت ایران خودرو درآمدم.

وی درباره ورود خود به وزارت صنعت بیان کرد:اواخر دولت شورای انقلاب بود که وزیر کار شدم و حدود 10 ماه بعد قانون اساسی تصویب شد. رجایی نخست وزیر شده و از من خواست وزیر صنایع شوم.

وزیر پشنهادی صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که شما در دوره دوم وزارتتان در فضایی بودید که دولت به نوعی موافق آزادسازی اقتصاد بود گفت: فضای دولت طوری بود که می توانستیم به بخش خصوصی بهای بیشتری بدهیم و واحدهایی که دولت در اختیار دارد واگذار کنیم تا بخش خصوصی آن را مدیریت کند.لذا شورایی تشکیل دادیم برای واگذاری ها.

400 واحد در دولت هاشمی به بخش خصوصی واگذار شد

وی ادامه داد:به عنوان وزارت صنایع هیچ مقاومتی در واگذاری‌ها نداشتیم چون مدیرانمان آموزش دیده و درگیر کار شده بودند. سرانجام 400 واحد را در این هشت سالی که در دولت آقای هاشمی وزیر بودم واگذار کردم.

نعمت زاده درباره ادغام وزارت خانه‌های صنایع و صنایع سنگین، بیان کرد: دولت باید کوچک می شد. کشورهای مختلف را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که هر چه کشورها به جهان اول نزدیک تر می شوند تعداد وزارتخانه‌هایشان کمتر می‌شود، مثلا آلمان ابتدا برای همه بخش ها وزارتخانه جداگانه داشتند اما الآن که وزارت اقتصاد دارند تمام بخش های صنعتی و بازرگانی را تحت پوشش این وزارتخانه آورده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد