اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

کیا کادنزا از هیوندای آزرا بهتر است

نشریه معتبر "کانسیومر ریپورت" گزارش داد: کیا کادنزا سدان جدید کمپانی کره‌ای کیا خودروی بهتری نسبت به هیوندای آزرا است.

به نقل از روزنامه یو.اس.آ تودی، اگرچه کیا کادنزا و هیوندای آزرا از پلت فرم مشترکی بهره می‌برند اما کادنزا سواری و هندلینگ بهتری را نسبت آزرا به راننده ارائه می‌دهد.

این در حالیست که هیوندا آزرا به لحاظ فنی شباهت بسیار زیادی به کیا کادنزا دارد.

کیا و هیوندای در بازار آمریکا به طور مستقل عمل کرده و رقیب یکدیگر محسوب می‌شوند درحالی که نیروی پیشرانه و پلت فرم آنها شباهت بسیار زیادی با هم دارند.

در بازارهای دیگر این دو شرکت با یک هویت و در زمان اعلام فروش با عنوان هیوندای/ کیا در بازار حضور دارند.

کیا کادنزا در نمایشگاه‌های خودرویی نیز پیشتاز بوده و در ماه ژوئیه 1627 دستگاه از این خودرو در بازار آمریکا به فروش رفته در حالی که فروش هیوندای آزرا تنها 928 دستگاه بوده است.

  

 

اگرچه مشخص است که فروش هر دو این خودروها در برابر غول‌هایی نظیر تویوتا که در ماه ژوئیه 5569 دستگاه از مدل آولون و بیوک که در ماه ژوئیه 3446 دستگاه مدل لاکروسس را به فروش رسانده آمار پایینی هستند.

در این میان خبر خوش برای هیوندای/ کیا، پیشی گرفتن مدل کادنزا از آولون و قرار گرفتن آن در رده دوم جدول مقایسه خودروها از سوی نشریه کانسیومر ریپورت با هشت میلیون مشترک است.

در این فهرست که 12 سدان بزرگ در آن حضور دارند، شورولت ایمپالا ساخته جنرال موتورز در صدر، کیا کادنزا در رده دوم و پس از آن تویوتا آوالون قرار گرفته است.

در آخرین رده بندی خودروهای سدان بزرگ توسط این نشریه در سال 2007، تویوتا آوالون در صدر قرار گرفته بود. جایگزینی خودروهای کره‌ای و آمریکایی به جای آوالون در این فهرست بیانگر تحولات عمده در صنعت خودروی جهان طی شش سال گذشته است.

ریک پل، سردبیر نشریه کانسیومر ریپورت، گفت: کیا و هیوندای در آزمایشات ما واقعا پیشرفت داشته اند. وضعیت خودروهای آمریکایی نیز خوب است ولی ژاپنی‌ها سلطه قبلی خود را حفظ نکرده اند.

جک فیشر، مدیر تست خودرو در نشریه کانسیومر ریپورت، گفت: کادنزا به معادلات موجود مبنی بر اینکه کیا تنها تولیدکننده خودروهای ارزان بی‌کیفیت است، پایان داد. به دست آوردن امتیازات بالا توسط این خودرو نیازمند فهرست طولانی از نکات مثبت و نقایص اندک است.

این نشریه می‌نویسد: کادنزا از یک اتاق بی صدا و با کیفیت و جادار بهره می‌برد. کنترلگرهای این خودرو بسیار ساده هستند، امری که در خودروهای سدان لوکس بعید می‌رسد. موتور سه لیتری v6 این خودرو نیز با یک گیربکس اتوماتیک شش دنده نیروی فوق العاده‌ای را تولید می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد