اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

پژو 208 هیبریدی FE معرفی شد

خودروی کانسپت پژو 208 هیبریدی FE که توسط تیم مسابقات لمانز قبلی این خودروساز ساخته شده و شتاب صفر تا صد آن 8.0 ثانیه است، معرفی شد.

به گزارش خبرخودرو، میزان مصرف سوخت این خودرو 1 لیتر در هر 60 کیلومتر و میزان آلایندگی آن 49 گرم در هر کیلومتر است. این خروجی عالی، بدون کمک سیستم شارژی به دست آمده است.

ایده ساخت این کانسپت، که تکنولوژی های کاهش مصرف سوخت متعددی را در بر دارد، پس از منحل شدن این تیم مسابقه در اوایل سال گذشته به وجود آمد.

این تیم در ابتدا با پژو 208 اکسس که موتور بنزینی 1.0 لیتری VTi با قدرت 68 اسب بخار داشت، شروع به کار کرد. هدف این تیم نصف کردن میزان مصرف سوخت 208 بدون تغییر فضای خودرو بود. 208 استاندارد، میزان مصرف سوختی برابر با 1 لیتر در هر 27 کیلومتر، میزان آلایندگی 98 گرم در هر کلومتر و شتاب صفر تا صد 14.0 ثانیه دارد.

کریستف مری، مدیر این پروژه گفت: "این خودرو یک کانسپت است، اما نه تنها برای نشان دادن احتمالات بلکه برای کشف تکنولوژی هایی که آماده تولید هستند ساخته شده است."

در ابتدا دو نسخه از 208 هیبریدی FE به منظور ارزیابی ساخته خواهد شد و یکی از آن ها در نمایشگاه خودروی ماه آینده به نمایش در می آید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد