اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

فولکس واگن e گلف و e آپ معرفی شد

فولکس واگن در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ماه آینده با معرفی نسخه هایی از گلف و آپ که انرژی خود را از باطری تامین می کنند، ، جنجالی در بازار خودروهای الکتریکی به پا خواهد کرد.

به گزارش خبرخودرو، e گلف رقیب نیسان لیف است و یک موتور الکتریکی در آن به کار رفته که قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 270 نیوتون متر دارد و کمک می کند که شتاب صفر تا صد این خودرو 10.4 ثانیه و بیشینه سرعت آن 140 کیلومتر بر ساعت باشد. فولکس واگن ادعا می کند که e گلف در هر 96 کیلومتر تنها 4.4 دلار برای مالک آن هزینه دارد. در مقابل، طی چنین مسیری با نسخه بنزینی این خودرو 9.7 دلار هزینه خواهد داشت.

خودروی شهری e آپ موتور الکتریکی کوچک تری با قدرت 80 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتون متر دارد. بیشینه سرعت این خودرو به 135 کیلومتر بر ساعت محدود می شود. البته e آپ مقرون به صرف تر از e گلف است و در هر 96 کیلومتر تنها 4 دلار برای مالک آن هزینه دارد.

هر دوی این خودروها که میزان آلایندگی صفر دارند، مجهز به کنترل دما، سیستم هدایت ارتقا یافته و چراغ های LED هستند که در طول روز روشن اند. دو حالت رانندگی Eco و Eco+ نیز به صورت استاندارد در این خودروها تعبیه شده اند. باطری هر دوی این خودروها نیز می تواند در عرض 30 دقیقه و با شارژر سریع به ظرفیت 80 درصد برسد.

تا کنون قیمت هیچ یک از این دو خودرو اعلام نشده است اما انتظار می رود فروش آن ها قبل از پایان سال جاری آغاز شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد