اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

بنز خودروی بدون راننده را با موفقیت آزمایش کرد


شرکت خودروسازی بنز آلمان یک خودروی بدون راننده را در جنوب این کشور با موفقیت آزمایش کرد.

به گزارش خبرخودرو ، این خودرو که البته راننده در پشت فرمان آن نشسته بود تا در صورت بروز مشکل کنترل را در دست بگیرد، توانست بدون نیاز به دخالت راننده یکصد و چهار کیلومتر را از مانهیم تا فورزیم طی کند. وی با موفقیت از میدان ها، خیابان های باریک، خیابان های محل عبور مشترک با تراموا و نیز از کنار خودروهایی که به طور دوبل پارک شده بودند عبور کرد.

توماس وبر رییس بخش تحقیق و توسعه شرکت مادر دایملر گفت بنز قصد دارد نخستین سازنده خودروهای خودکار بدون راننده باشد و ظرف یک دهه آتی به این هدف دست خواهد یافت.

شرکت بنز در این آزمایش جدید در واقع همان مسیری را انتخاب کرده بود که 125 سال پیش برتا بنز برای آزمایش نخستین ارابه موتور دار که همسرش طراحی کرده بود طی کرد.

وبر گفت ما از دستاوردهای فناوری حسگرها بسیار شگفت زده شده ایم با این حال می دانیم که برای آنکه یک خودرو بتواند به شرایط متغیر رانندگی در یک بزرگراه با موفقیت واکنش دهد، به تلاش بسیار بیشتری نیاز است.

وبر گفت هر سفر حتی در یک جاده می تواند شرایط بسیار متفاوتی داشته باشد.

گفتنی است این خودروی جدید بنز که نامش اس پانصد رانندگی هوشمند اعلام شده است هفت مجموعه حسگر و یک دوربین برای بررسی علایم رانندگی از جمله چراغ راهنمایی دارد.

مرسدس بنز علاوه برای این، برای راندن خودرو در جاده یک نقشه راه سه بعدی ویژه طراحی کرده است.

رانندگی خودکار، شبکه کردن خودروها با یکدیگر و نیز مسایل محیط زیست از جمله محورهای اصلی شصت و پنجمین نمایشگاه خودروی فرانکفورت است که تا 22 دسامبر (آخر شهریور) در این شهر در حال برگزاری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد