اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

خودروسازان جهانی به ایران باز می‌گردند؟

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: پس از لغو تحریم صنعت خودرو و بهبود شرایط بین‌المللی شرکت‌هایی چون کیا، پژو سیتروئن و به‌ویژه رنو نخستین خودروسازانی خواهند بود که به ایران بازمی‌گردند.

شهرام آزادی - عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی - در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در همکاری‌های اقتصادی محاسبه سود و زیان حرف اول را می‌زند بنابراین اگر عامل خارجی چون فشارهای سیاسی برخی کشورها نباشد، شرکتهایی چون کیا، پژو سیتروئن و به‌ویژه رنو برای بازگشت به ایران پیش قدم خواهند شد.

وی با بیان این‌که حجم صادرات قطعات پژو به ایران به قدری بالا بود که این شرکت تمایل دارد مجددا به این بازار بازگردد، خاطرنشان کرد: بنابراین پژو جزو اولین شرکت‌هایی است که به ایران باز خواهد گشت. این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: رنو نیز در ایران منافع زیادی داشته و در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های کلانی در کشور انجام داده است که مسکوت ماندن آن‌ها به ضرر این شرکت خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که آخرین محصول تولیدی شرکت کیا موتورز در ایران خودروی ریو بود، تصریح کرد: قرار بود پس از آن خودروی سراتو جایگزین زانتیا شود که به دلیل تحریم‌ها این پروژه نیز مسکوت مانده است بنابراین اولین همکاری مشترک کیا موتورز با شرکت‌های ایرانی احتمالا راه‌اندازی پروژه تولید سراتو خواهد بود. عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی افزود: بنابراین پیش‌بینی می‌شود در صورت لغو تحریم صنعت خودرو و همچنین روان سازی جریان نقل و انتقال ارز به داخل کشور بازگشت خودروسازان جهانی به ایران آغاز شود.

وی تصریح کرد: نکته مهم در این زمینه اعتمادسازی مجدد برای همکاری‌های مشترک است که البته با توجه به منافع دو طرف این امر ظرف چند ماه آینده محقق شده و همکاری‌ها از سر گرفته خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد