اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

احتمال عرضه شورلت تاهو مدل 2015 با موتور V6


زمانی که جنرال موتورز خط تولید جدید شاسی بلندهای خود را ماه گذشته در نیویورک رونمایی کرد، کمبود دو چیز حس می شد.

به گزارش خبرخودرو، اولین موردی که کم بود یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته است که می تواند میزان مصرف سوخت خودروهای جنرال موتورز را برای رقابت بهتر با محصولات توربوشارژ فورد ارتقا دهد. گیربکس هیدرا متیک شش سرعته که در جدیدترین وانت ها و شاسی بلندهای این خودروساز به کار می رود در مقایسه با مدل های هشت و 9 سرعته ای که اکنون خودروسازان دیگر از آن ها استفاده می کنند به نظر قدیمی می آید.

این تنها راه جنرال موتورز برای ارائه گزینه کاهش مصرف به مشتریان بدون هدر دادن توانایی های خودرو نیست. شورلت سیلورادو مدل 2014 دارای موتور V6 با قدرت 285 اسب بخار، گشتاور 413 نیوتون متر و میزان مصرف سوخت 1 لیتر در هر 10.2 کیلومتر بزرگراه به همراه مدل های دیفرانسیل عقب است.

جف لوک، مهندس ارشد اجرایی وانت های متوسط و جهانی جنرال موتورز می گوید اکنون مشتریان جنرال موتورز خواهان شاسی بلندی واقعی با موتور V6 نیستند. در صورت افزایش تقاضا برای مصرف سوخت کم تر، این اولویت نیز تغییر خواهد کرد. خودروهای سواری خیلی کمی هستند که کم تر از هشت سیلندر دارند و هیچ کدام مستقیما با تاهو و یوکون رقابت نمی کنند. این خودروها جیپ رنگلر، نیسان اکسترا، تویوتا 4 رانر و FJ کروزر هستند البته گفته می شود که تولید کروزر در سال 2014 متوقف خواهد شد.

لوک تایید کرده که جنرال موتورز احتمال استفاده از گزینه V6 را قبول دارد اما تاریخ مشخصی برای به کار بردن آن اعلام نکرده است.

موتور 4.3 لیتری V6 جنرال موتورز اختصاصا برای باربری ساخته شده است. هم چنین این موتور پیچیده دارای تزریق مستقیم، زمان بندی متغیر سوپاپ و غیرفعال کننده سیلندر است. گشتاور این موتور 413 نیوتون متر و قدرت آن 285 اسب بخار است. قدرت این موتور 10 اسب بخار کم تر از موتور V8 قبلی تاهو است. این حقیقت که جنرال موتورز از مواد سبک مانند کاپوت آلومینیومی استفاده می کند احتمال استفاده از موتور V6 را بیش تر می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد