اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

کاهش قیمت پریوس الکتریکی به امید جذب مشتریان بیشتر


شرکت تویوتا موتور ایالات متحده به تازگی قیمت پریوس الکتریکی را از بین 2010 تا 4690 دلار کاهش داده و آن را به 29990 تا 34905 دلار رسانده است.

به گزارش خبرخودرو، در مقام مقایسه می توان گفت بعد از اجرای مصوبه کاهش قیمت خودروهای الکتریکی در بریتانیا هم اکنون این خودرو قیمتی حداقل 28245 پوند یا به عبارتی 45046 دلار دارد که در مقایسه با نمونه امریکایی اش بسیار است .

در ایالات متحده مبلغ 2500 دلار معافیت مالیاتی برای خودروهای الکتریکی در نظر گرفته شده و از سویی دولت نیز تحت برنامه خودروهای پاک تا سقف 1500 دلار از بهای خودرو را تقبل می کند.

در حال حاضر تویوتا موتور امریکا پریوس الکتریکی را در پانزده ایالت امریکا من جمله کالیفرنیا ، اورگان ، واشنگتن ، آیزونا ، مین ، ماساچوست و نیویورک به فروش می رساند .

الک گوتیز – تحلیلگر مسائل خودرو - در این باره می گوید : تویوتا آخرین خودروسازی بود که اقدام به کاهش قیمت خودروهای هیبریدی الکتریکی و یا الکتریکی اش کرد. این اقدام نشان می دهد که هنوز قیمت ها در این بخش دور از دسترس بسیاری از مشتریان است .حتی به قیمت های 30 هزار دلار کمتر هم خودروسازان نتوانسته اند مشتریان زیادی را جذب کنند و به دلیل مصرف مناسب وسایل نقلیه گاز سوز بازار را به آن ها باخته اند .

وی افزود : شاید بعد از این کاهش قیمت فروش پریوس الکتریکی کمی رشد پیدا کند اما آن نمی تواند در مقابل کرولای ساخت همین شرکت که مصرفی 5.88 لیتری در هر صدکیلومتر دارد و قیمت آن زیر 20 هزار دلار است رقابت نماید .

به گفته کارشناسان بعد از گذشت دو سال از عرضه خودروهای الکتریکی هیبریدی  و الکتریکی ، نتیجه حتی در بهترین حالت هم نا امید کننده بوده است و این امر نشان دهنده عدم اقبال مشتریان به این دست خودروها است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد