اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

بازگشت ژاپنی محبوب به ایران، هوندا سیویک 2013

هوندا سیویک (Honda Civic) خودرویی محبوب و پرطرفدار است که کمپانی هوندا از سال 1974 در مدل های مختلف آن را تولید می کند. مدل سدان 2013 این خودرو، توسط شرکت فامیلی موتور، به عنوان نماینده رسمی هوندا، در بازار ایران عرضه می شود.وندا سیویک (Honda Civic) خودرویی محبوب و پرطرفدار است که کمپانی هوندا از سال 1974 در مدل های مختلف آن را تولید می کند. مدل سدان 2013 این خودرو، که رقیبان اصلی آن را اغلب مزدا3 و تویوتا کرولا می دانند، توسط شرکت فامیلی موتور، به عنوان نماینده رسمی هوندا، در بازار ایران عرضه می شود. ما هم به همین مناسبت در اینجا نگاهی به ویژگی ها و قابلیت های این خودرو می اندازیم.به لحاظ سامانه پیشرانه، این خودرو از یک موتور 1.8 لیتر  VTEC چهارسیلندر برخوردار است که بیشینه توانی معادل 140 اسب بخار در 6500 rpm  و بیشینه گشتاوری معادل 173 نیوتن متر در 4300 rpm تولید می نماید. این موتور به یک گیربکس پنج سرعته دستی  در حالت استاندارد متصل می باشد و به علاوه یک گیربکس پنج سرعته اتوماتیک نیز در دسترس می باشد. ظرفیت مخزن سوخت این هوندا نیز 50 لیتر است و به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی شهری 8,4 لیتر بنزین مصرف می نماید.


.


 در بخش طراحی خارجی به نسبت مدل های قبلی سیویک،  طبق اعلام کمپانی سازنده، هدف این بوده است که جلوه ای «احساسی»  و ظاهری «جوانانه» به این خودرو بخشیده شود. این طراحی احساسی و جوانانه با تغییراتی که در بخش جلو و عقب این خودرو داده شده، بویژه  حالت لبخند مانند بخش جلو، اعمال شده  است.

 گفتنی است این خودرو در سه مدل LX، EX، و EX-L ( برای جزئیات مدل ها سایت رسمی کمپانی را نگاه کنید) عرضه می شود و قیمت پایه آن در بازار جهانی 18,165 دلار می باشد. در بازار ایران دو مدل از این خودرو توسط فامیلی موتور عرضه می شوند که قیمت روز مدل LX، 123 میلیون تومان و قیمت روز مدل EX ، 143 میلیون تومان می باشد.

برخی ویژگی ها و امکانات این خودرو دیفرانسیل جلو در مدل فول آن، مواردی همچون سامانه کنترل پایداری، ترمز A.B.S، سامانه کنترل سرعت، سامانه اتوماتیک تهویه مطبوع، دوربین دید عقب، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، رینگ های 15 اینچی، سامانه صوتی 160 وات (AM/FM/CD) مجهز به چهار اسپیکر، سامانه بلوتوث و هندزفری، و سامانه نشانگر درجه حرارت بیرون را شامل می شود. 
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد