آخرین گالاردو (تلفظ ایتالیایی گایاردو)به مناسبت پایان کار خط تولید این خودرو، مدل LP 570-4 Spyder Performante با شماره 14,022 است که قرار است به یک مجموعه دار خصوصی فروخته شود.
مدل
گالاردوی لامبورگینی اولین بار در سال 2003 رونمایی شد و اولین لامبورگینی
بود که کاملا زیر نظر آئودی طراحی شد. این اتفاق پس از خریداری کمپانی
خودروساز ایتالیایی توسط آئودی ( وابسته به گروه فولکس واگن) رخ داد.
گالاردو که برخوردار از یک موتور V10 و ساختار چهار چرخ متحرک بود و تیراژ
سالانه نسبتا بالایی داشت (حدود 2000 دستگاه در سال)، به آسانی به پرفروش
ترین خودرو این کمپانی بدل شد. امروز ده سال پس از آن ماجرا، تولید گالاردو
متوقف می شود تا جا برای تولید یک سوپرکار اسپورت دیگر باز شود که بنا بر
شنیده ها کابررا (Cabrera) نامیده می شود و هم اکنون مراحل تست را از سر می
گذراند. کابررا قرار است در سال 2014 رونمایی شود.
با یک حساب سرانگشتی می توان دریافت که تقریبا نیمی از لامبورگینی های
فروخته شده از سال 1963 ( حدود 30 هزار دستگاه) از مدل گالاردو بوده اند.