اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

پایان تولید لامبورگینی گالاردو


آخرین گالاردو (تلفظ ایتالیایی گایاردو)به مناسبت پایان کار خط تولید این خودرو، مدل LP 570-4 Spyder Performante با شماره 14,022 است که قرار است به یک مجموعه دار خصوصی فروخته شود.


مدل گالاردوی لامبورگینی اولین بار در سال 2003 رونمایی شد و اولین لامبورگینی بود که کاملا زیر نظر آئودی طراحی شد. این اتفاق پس از خریداری کمپانی خودروساز ایتالیایی توسط آئودی ( وابسته به گروه فولکس واگن) رخ داد.

گالاردو که برخوردار از یک موتور V10 و ساختار چهار چرخ متحرک بود و تیراژ سالانه نسبتا بالایی داشت (حدود 2000 دستگاه در سال)، به آسانی به پرفروش ترین خودرو این کمپانی بدل شد. امروز ده سال پس از آن ماجرا، تولید گالاردو متوقف می شود تا جا برای تولید یک سوپرکار اسپورت دیگر باز شود که بنا بر شنیده ها کابررا (Cabrera) نامیده می شود و هم اکنون مراحل تست را از سر می گذراند. کابررا قرار است در سال 2014 رونمایی شود.


آخرین گالاردوی تولیدی به مناسبت پایان کار خط تولید این خودرو، مدل LP 570-4 Spyder Performante  با شماره‌ی 14,022 است که قرار است به یک مجموعه دار خصوصی فروخته شود. گفتنی است در چهار دهه اول حیات لامبورگینی، قبل از اینکه گالاردو در چهلمین سالگرد تاسیس کمپانی رونمایی شود، این کمپانی سالانه 250 خودرو تولید می کرد.
با یک حساب سرانگشتی می توان دریافت که تقریبا نیمی از لامبورگینی های فروخته شده از سال 1963 ( حدود 30 هزار دستگاه) از مدل گالاردو بوده اند.

 مدل گالاردو در طول سالیان بهسازی شد و مدل های مختلفی از آن با توان موثر بیشتر، ساختار چهارچرخ متحرک و موتور تزریق-مستقیم ارائه گردید. یکی از مدل های ویژه  گالاردو، مدل سقف-باز اسپایدر بود که نسخه Gallardo LP 550-2 Spyder که در سال 2012 رونمایی شد، یکی از بهترین های آن به حساب می رود.

 با پایان تولید گالاردو، یکی از موفق ترین خودروهای تاریخ لامبورگینی اینک از صحنه خارج شده است. باید منتظر ماند و دید که آیا جایگزین این خودرو می تواند موفقیت بی نظیر آنرا تکرار کند یا خیر.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد