اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تازه های جهان خودروهای سنگین

نویسنده :
علیرضا داوودی

 به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، این کامیون 4 محوره که از نمای بهتری نسبت به دیگر ساخته‌های روسی برخوردار است، از موتور کومنز با 600 اسب بخار قدرت و گیربکس‌های چینی Fast Gear استفاده می‌کند. ظاهر این کامیون را می‌توان تقلیدی از محصولات DAF دانست.

مرسدس بنز آترون که یکی از نسخه‌های خاص بنز در کشور برزیل است، با فروش بیش از 2880 دستگاه، از رقیبان اروپایی خود موفق تر عمل کرد.  این کامیون که رگه‌هایی از طراحی‌های دو نسل قبل بنز را دارد، از مشخصات فنی به روزی نظیر پیشرانه‌های یورو 4 بهره‌مند است.

کراز جدید که با همکاری چینی‌ها ساخته می‌شود، با نام KrAZ V12.2MEH از یک پیشرانه V6 کومنز با 380 اسب بخار قدرت و اتاق مان F2000 که تحت لیسانس شرکت چینی Shaanxi ساخته شده است، معرفی شد. این خودرو نظامی قابلیت حمل بار از 10تن در راه‌های خارج جاده تا 75 تن با استفاده از اتصال تریلر را دارد‌. این نسخه قابلیت عبور از عمق یک متری آب و شیب‌های 58 درصد را پیدا کرده است.

در جدید‌ترین تولیدات کمپانی‌های سازنده تریلر، از تریلر‌های کوچکی رونمایی شده است که می‌توانند با بسته شدن پشت یک کشنده، آن را به شکل کامیون در آورند، ضمن اینکه برای حمل بیشتر بار می‌توان به پشت آنها نیز یک تریلر کوچک ‌ یا حتی بزرگ دیگر متصل کرد. این روش که گستره کاربرد کشنده‌ها را بیشتر می‌کند، اجازه حمل بار بیشتری نیز به آنها می‌دهد. در این روش که به آن سیستم EcoLog گفته می‌شود، می‌توان حتی در راه‌هایی که اجازه عبور تریلر‌های بزرگ را نمی دهند، تا حدود 26 متر تریلر پشت خود حمل کرد که به خاطر داشتن استاندارد‌های طول بار نظیر تعداد محور‌ها و جدا بودن تریلر‌ها، ایرادی به آن وارد نیست. البته این راه جدید چندان در اروپا فراگیر نشده و باید منتظر ماند تا دیگر کشور‌ها اجازه برای حمل بار به این شکل می‌دهند یا نه!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد