اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

سری 2 و سری 4 بی‌ام‌ و در راه ایران


مالکان تازه پرشیا خودرو بهار امسال سهام این شرکت را از موسسه نوریانی و شرکت سرمایه‌گذاری ری خریدند. بهرام قیصرزاده که پیشتر مدیریت معین‌خودرو، نماینده پورشه در ایران و آرتاتاک موتور، نماینده مازراتی برعهده داشت حالا به عنوان مدیرعامل جدید پرشیا موتور در مصاحبه‌ای از مدل‌های کنونی و برنامه‌های آینده ب ام و در ایران خبر داده است. 


شرکت نوریانی پس از عدم موفقیت در مونتاژ بی ام و در ایران از حدود ده سال پیش واردات این خودرو به ایران را آغاز کرد. بعد از مدتی شرکت سرمایه‌گذاری ری وابسته به آستان قدس رضوی ابتدا پنجاه درصد و بعد ۷۶ درصد از سهام نمایندگی بی ام و را در اختیار گرفت. 


علیرضا نوریانی، بنیانگذار موسسه نوریانی سال گذشته گفت این شرکت حدود چهار هزار دستگاه بی ام و به ایران وارد کرد و به همین تعداد از طرق مختلف به غیر از نمایندگی بی ام و به ایران آمد. اما فعالیت این شرکت رفته‌رفته در سالهای اخیر کاهش یافت تا بهار امسال که نمایندگی از طریق مزایده به مالکان تازه منتقل شد. 


بی ام و هنوز در وبسایت خاورمیانه خود نماینده‌ رسمی در کشور ایران ندارد. اما آقای قیصرزاده می‌گوید در حال حاضر پنج مدل ۵۲۰، ۵۲۸، ۵۳۵ جی‌تی، ۶۴۰ گرن کوپه و ۷۶۰ ال‌آی توسط پرشیا خودرو به ایران وارد می‌شود. ارزان‌ترین مدل ۵۲۰ است که بین ۲۸۰ تا ۲۹۰ میلیون تومان قیمت دارد. قیمت مدل ۵۳۵ جی‌تی حدود ۶۰۰ میلیون تومان و قیمت مدل ۶۴۰ گرن کوپه هم حدود ۸۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. 


به گفته مدیر پرشیا خودرو ارزان‌ترین مدل بی ام و در بازار ایران مدل X1 سال ۲۰۱۳ است که قیمتش ۱۸۵ میلیون تومان است وگران‌ترین مدل در بازار M6 است که حدود یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. 


خودروهایی که توسط نمایندگی فروخته می‌شود پنج درصد گران‌تر از خودروهای مشابه در بازار است که دلیل آن به گفته آقای قیصرزاده داشتن بیمه بدنه و گارانتی پنج ساله این خودروها است. خدمات پرشیا خودرو قرار است فقط به خودروهایی که این شرکت می‌فروشد محدود نشود و همه خودروهای موجود در بازار ایران را شامل خواهد شد. 


پرشیا خودرو می‌گوید تعمیرگاه مرکزی این شرکت در کیلومتر شش جاده مخصوص تهران-کرج ظرفیت پاسخگویی به تقاضای هشتاد درصد خودروهای بی ام و در ایران را دارد، اما خدمات این تعمیرگاه از دیگر تعمیرگاه‌ها گرانتر است و پرشیا خودرو به جز تهران در هیچ شهر دیگری در ایران حضور ندارد. 

منبع : خودرو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد