اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

طراحی سامانه ای به منظور تایید اصالت پروانه کالاها و قطعات یدکی


دیرکل دفترنظارت بر استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت : متاسفانه در کشور ما واردات کالاها غیر از مبادی رسمی و قانونی از سایر های بخش ها مانند بازارچه های مرزی و مناطق آزاد وارد کشور می شوند به طوری که هم اکنون بسیاری از قطعات تقلبی و غیر استاندارد موجود  در بازار از این مبادی وارد شده اند.

فریدون بلغاری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، ضمن اشاره به نظارت جدی سازمان ملی  استاندارد بر کیفیت قطعات یدکی تولیدی و وارداتی به کشور افزود : برای جلوگیری از هرگونه آسیب به مشتریان توصیه می شود متقاضیان قطعات یدکی مورد نیازشان را حتما از نمایندگی های مجازخدمات پس از فروش تامین و خریداری نمایند.

وی تصریح کرد : هر چند  لوازم و قطعات یدکی تقلبی و غیر استاندارد در بازار بسیار مشاهده می شود که دارای هویت و اصالت نیستند اما در صورتی که نوع تقلبی و غیر استاندارد کالاهایی که مشمول استاندارد است توسط ماموران و بازرسان سازمان مشاهده شوند قطعا توقیف و جمع آوری می شود.

وی تصریح کرد : البته در چنین شرایطی بسیار مناسب خواهد بود که عرضه کنندگان رسمی این خدمات مثل شرکتهای ایساکو یا سایپا یدک به سازمان ملی  استاندارد کمک نمایند تا قطعات بدون هویت در بازار شناسایی شوند و با عاملین آنها برخورد حقوقی شود.

وی گفت : هم اکنون بازرسان سازمان ملی استاندارد با برخی از شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو گشت های مشترکی را در سطح شهر دارند اما اگر این گشت های مشترک بیشتر شود قطعا هم به سازمان استاندارد و هم به خودروسازان کمک بیشتری خواهد کرد تا بازار را از وجود قطعات بی کیفیت پاک نمایند.

مدیرکل دفترنظارت بر استاندارد سازمان ملی استاندارد در ادامه تصریح کرد : در این چرخه به غیر از فعالیت های سازمان استاندارد و خودروسازان مردم نیز باید همکاری نمایند زیرا سازمان استاندارد قادر نیست در جلوی هر فروشگاه عرضه لوازم یدکی یک مامور بگذارد تا هر کالایی که وارد می شود را کنترل نمایند.

بلغاری با اشاره به بودجه این سازمان در خصوص شناسایی کالاهای تقلبی و غیر استاندارد گفت :  دولت سالیانه 30 میلیارد تومان به سازمان استاندارد تخصیص می دهد تا کالاها از بازار خریداری و آزمون نموده و اصالت و کیفیت آنها را ارزیابی نمایید .

وی گفت : سازمان ملی استاندارد ظرف 4 ، 5 سال گذشته مقادیر زیادی کالاهای داخلی تقلبی و در حدود هزار مورد پروانه جعلی استاندارد را شناسایی و جمع اوری نموده است.

وی همچنین از طراحی سامانه ای به منظور تایید اصالت پروانه کالاها خبر داد و گفت : طراحی این سامانه به نحوی طراحی شده که دارای کد 10 رقمی است و مردم با ارسال یک پیامک به 1517 می توانند از اصالت پروانه کالای مورد نظرشان را پی گیری نموده و مطمئن شوند.

وی گفت : البته در کنار طراحی این سامانه مردم نیز باید در شناسایی این گونه قطعات کمک کنند، چرا که مردم بهترین داوران و پلیس های امنیت اجتماعی هستند که می توانند در این زمینه هم به ایمنی و سلامت خودشان کمک کنند و هم سازمان ملی استاندارد را در این ماموریت یاری نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد