اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

5 سوپرکار امریکایی برتر

در نمایشگاه بین المللی اتومبیل دیترویت 2014، سوپرکارهای عضلانی و عملکردبالای ساخت آمریکا در انواع مدل ها و با ویژگی های مختلف حضوری چشمگیر داشتند. اتومبیل های عضلانی از دیرباز در کشورمان طرفداران خاص خود را داشته و دارند.در زیر نگاه مختصری به برخی از آنها می اندازیم:



 فالکون اف7 مدل 2014 (Falcon F7)
فالکون F7 مدل 2014 اولین بار در نمایشگاه  خودرو نایاس NAIAS) 2011) رونمایی شد. این خودرو که تولید کارخانجات فالکون در شهر هولی در ایالت میشیگان است، از بدنه ای استثنایی، ساخته شده از جنس فیبر کولار-کربن بهره می برد که  شاسی اتومبیل را (که به طور یکپارچه از فیبر کولار-کربن-آلومینیوم تولید شده است) در بر می گیرد. با چنین مواد و مصالحی روشن است که  فالکون F7 بسیار سبک وزن است (حدود 1304 کیلوگرم). این امر به موتور 7,0 لیتر LS7 V8 این خودرو، که توانی معادل 620 اسب بخار تولید می کند، اجازه می دهد تا شتاب 0 تا 97 را در زمانی برابر 3,3 ثانیه طی نماید.


 دستینو وی ال (VL Destino)
 کمپانی وی.ال خودرو در نمایشگاه دیترویت 2014 مد مفهومی کانورتبل جدیدی را با عنوان Destino Red  به نمایش گذاشته است. سقف دستینو از طراحی آیرودینامیکی خاصی برخوردار است و برای آن درب های عقب نیز درنظر گرفته نشده اند. این خودرو مدلی است که به جای مدل بهبود یافته ی خودروی فیسکر کارما، که سال گذشته شایعاتی مبنی بر عرضه ی آن بود، ارائه شده است. مهم ترین نکته در مورد این خودرو ، موتور جدید   LT1 V8 این خودرو است که در کنار آخرین نسل  موتورهای سوپرشارژرهای LS9 نوع ZR1 به عنوان گزینه آپشن، ارائه شده است.



 اکوس باس 770 (Equus Bass770)
اکوس باس 770 برند جدیدی است که همچون فالکون F7 و دستینو VL قدرت خود را از یک موتور V8 بزرگ ساخت جنرال موتورز دریافت می کند. موتور LS9 6,2 لیتر سوپرشارژر این خودرو  بیشینه توانی معادل 620 اسب بخار تولید می نماید. در عین حال برخلاف دیگر خودروها سعی نشده است که به لحاظ طراحی چندان عجیب و پیشرو در این بخش جلوه نماید. در واقع تلاش شده است تا خودرو به اندازه نیم قرن قدیمی به نظر برسد. در طراحی باس 770  تعمدا سبک و سیاق خودروهای دهه های 60 و 70 به نمایش گذاشته شده اند. وزن این خودرو اندکی بیش از  فالکون F7 است لیکن شتاب 0 تا 97 را تقریبا مشابه آن، یعنی در 3,4 ثانیه می پیماید.




کوروت (Corvette Z06)
کوروت Z06 مدل 2015 به عنوان «نیرومند ترین» شورلت کوروتی که تاکنون ساخته شده ، راهی نمایشگاه دیترویت امسال شده است. موتور کاملا جدید V8 6,2 لیتر LT4 این خودرو اولین موتور سوپرشارژری است که تا کنون در یک Z06 به کار رفته است. تخمین زده می شود این موتور بیشینه توانی معادل 625 اسب بخار و بیشینه گشتاوری معادل 860 نیوتن متر تولید نماید. همچنین به لطف تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندرها (cylinder deactivation) راننده این خودرو می تواند پس از کیلومترها سواری عادی در بزرگراه ها به ناگهان حالت "عملکرد کامل" را انتخاب نموده و به کار بیاندازد.



اس.آر.تی وایپر(SRT Viper)
 اس.آر.تی وایپر از لحاظر عملکرد چیز چندان جدیدی برای ارائه در نمایشگاه امسال دیترویت نداشت. لیکن ویژگی منحصر به فرد آن  رنگ بدنه ی سبز چشمگیری است که به عنوان آپشن ارائه شده است. همچنین برای آن پکیج جدیدی در نظر گرفته شده که شامل صندلی های چرم دوزی شده با چرم ناپا، سامانه ی الکترونیکی کنترل پایداری 5 حالته، و همچنین سامانه  جدیدی برای کنترل سیستم تعلیق خودرو می باشد.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد