اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

فناوری حضور و غیاب تاکسی های تهران راه اندازی شد


رئیس سازمان تاکسیرانی استان تهران از فعالیت 77 هزار و 949 دستگاه تاکسی در سطح شهر تهران خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر 77 هزار و 949 دستگاه تاکسی بخش خصوصی و دولتی که مجموعاً تحت نظارت بخش خصوصی هستند، در سطح شهر تهران فعال بوده و نسبت به جابه جایی مسافرین اقدام می نمایند.

میثم مظفر با اشاره به ایام پر تردد  پایان سال و تعطیلات نوروزی اذعان داشت: طبق بررسی های صورت گرفته توسط بازرسین سازمان، پایانه ها، خطوط پر تردد و همچنین محل های تجمع مسافرین شناسایی شده و ساماندهی و نظارت بر آن ها با حساسیت بیشتری دنبال خواهد شد.

وی در خصوص راه اندازی مرکز کنترل و نظارت هوشمند تاکسیرانی در سال جاری بیان کرد: طی سال های اخیر سازمان همواره با مشکلاتی در خصوص پایانه ها و خطوط تاکسیرانی مواجه بوده است . لازم به ذکر است این تاکسی های خطی 70 درصد ناوگان فعلی شهر تهران را پوشش می دهند.

وی در ادامه گفت: هم اکنون این پایانه ها مجهز به دستگاه های FRID و IMAGE PROSSESING هستند. این بدین معنی است که هر تاکسی به محض ورود به این پایانه ها توسط دستگاه IMAGE PROSSESING پلاک خوانی شده و اطلاعات آن توسط برچسب FRID که بر روی خودرو نصب شده است دریافت می گردد.

وی سیستم مورد استفاده فعلی را نوعی دستگاه حضور و غیاب دانست و اظهار داشت: با استفاده از این فناوری ساعات ورود و خروج تاکسی ها، تعداد و مدت سفرهای روزانه به خوبی قابل کنترل است.

رئیس سازمان تاکسیرانی استان تهران با بیان اینکه مواردی چون بیمه تکمیلی، بیمه عمر، بیمه خوادث، معاینه فنی رایگان و تسهیلات نقدی به صورت وام برای رانندگان تاکسی در بودجه سال 93 تعریف شده است خاطر نشان کرد: رانندگان تاکسی آسوده خاطر باشند چراکه خدمات رفاهی سازمان همچون سال های قبل ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از پرداخت الکترونیکی کرایه در سال آتی خبر داد و افزود: پرداخت الکترونیکی کرایه در حال حاضر به صورت پایلوت آغاز شده و سازمان در صدد افزایش تعداد خطوط مجهز به این سیستم است.

وی اظهار امیدواری کرد اجرای این طرح گامی موثر در جهت کاهش معضلات شهروندان در خصوص سفرهای روزانه خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد